RECEPT | American Pancakes

maandag 11 januari 2016


Een recept wat ik al ontzettend lang wil maken, maar waar het tot nu toe nog niet is van gekomen zijn American pancakes. Ik ben nogal een pannenkoeken liefhebber en op druilige zondagen zal je mij er snel zien maken. Amerikaanse pannenkoeken zijn dan weer wat anders dan onze flensjes. Het zijn van die kleine, dikke en fluffy pannenkoekjes die vaak op elkaar gestapeld worden. De toppings zijn zo uitgebreid wat kan gaan van boter, honing, vloeibare siroop, fruit, slagroom...
De eerste keer dat ik ze maakte zijn ze ook prima gelukt en vond ik ze erg lekker. Ik deel jullie mijn recept!




Ingrediënten: 
  • 2 eieren
  • 275ml melk
  • 180gr bloem
  • 50gr boter
  • 4 tl bakpoeder
  • 50gr suiker
  • 1/2 tl zout
  • 1 tl vanille extract 
Beslag maken:
Pannenkoeken deeg maken is super simpel en voor deze american pancakes is het eigenlijk niet veel moeilijker. De boter moet gesmolten zijn dus hier begin je mee. Doe hem in een pannetje en zet hem op een laag vuur tot hij helemaal gesmolten is. In een kom doe je de bloem, bakpoeder, zout en suiker bijeen en dat meng je goed door elkaar. Hierna voeg je de melk, eieren en vanille extract toe. Je kan het beslag mixen, maar ik gebruik een gewone klopper. Als laatste doe je de gesmolten boter erbij en klop je nog alles even goed door. 

Tip: Als je het beslag eventjes laat rusten zal het bakpoeder zijn werk doen en worden je pannenkoekjes nog nét wat dikker. Ik had natuurlijk geen geduld! 

Tijd om te bakken!
In een pan doe je wat maïsolie die je goed warm laat worden. Als je het beslag erin doet zet je je vuur gemiddeld. Omdat het beslag wat dikker is is het makkelijk om de pannenkoekjes zo groot of klein als je wilt te maken. Als er veel bubbeltjes aan de bovenkant ontstaan dan is het tijd om ze om te draaien. 
Van dit beslag heb je zeker een 12-15 american pancakes. 
Ik deed er wat honing overheen en maakte wat bevroren blauw bessen en aardbeien warm. Heel erg lekker!




♥ 

7 opmerkingen

  1. Je foto's zijn mooi geworden en wat ziet het er heerlijk uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt gek op american pancakes! Ik gebruik zelf altijd het recpt van de AH maar deze klinkt ook erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat ziet dit er lekker uit. Pancakes for breakfast it is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omg yummie, t'water komt in mijn mond :)
    Dit ga ik eens maken!
    X

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.