PERSONAL | Lijstjes maken - Plannen - Doelen

vrijdag 8 januari 2016


Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en ik wil mijn blog voornemens dan ook nog steeds serieus nemen die ik onlangs deelde. Ik ben alleen niet zo goed in vooruit werken, waardoor het soms nogal een struggle is om mijn artikels op tijd af te krijgen. Ik merk dat een lijstje maken voor mij een hele goede oplossing is. Op tijd en stond alles goed plannen maakt het ook rustiger in mijn hoofd. Ik vertel je vandaag hoe dit voor mij het beste werkt.

Lijstjes! Als ik een hoop te doen heb maak ik de laatste tijd altijd een lijstje! Dat kan gewoon op een post-it (deze gebruik ik het liefst bij huishoudelijke klusjes), in een notitieboekje (hier komen de blog ideeën, artikels en producten waar ik nog foto's van moet nemen in) of in je smartphone (Wunderlist is hiervoor een erg fijne app!). Het afvinken van een taak die je gedaan hebt is altijd een feestje op zich. Het werkt voor mij het beste en zo vergeet ik ook nooit iets
Haalbare deadline. Als ik een hele drukke week heb probeer ik wat taken te verdelen. Op maandag maak ik foto's en maak ik de keuken helemaal schoon, op dinsdag ga ik sporten en doe ik de strijk... 
Opruimen. Afgelopen vakantie zat ik in een echte opruimbui. Zo heb ik heel wat kasten herordend en ook hier en daar wat weggegooid. Eerlijk gezegd vind ik dit zalig! Ook de kerstboom afbreken (waar ik niet naar uitkeek) vond ik achteraf een verademing. Het huis is weer opgeruimd en ik kan weer plannen hoe ik mijn interieur wil opfrissen. 
Vision Board. Ik maakte ooit een groot vision board op karton, maar wou het deze keer beperkter houden. Omdat ik mijn 'blog'boekje toch altijd bij de hand heb, heb ik besloten hem daarin te maken. In je vision board laat je je doelen zien die je graag wilt behalen. Het werkt zoals de wet van de aantrekkingskracht. Alleen is bij mij nog bijlange niet alles uitgekomen (of ik zou ondertussen multimijonair zijn!). Ik zet er vaak droombestemmingen op waar ik graag naartoe wil, persoonlijke doelen, wat ik graag met mijn blog wil bereiken, quotes die me inspireren... Ook al komt het misschien niet uit, het doet me herinneren en motiveren wat ik graag uit het leven wil halen. 



Ben jij ook zo'n lijstjesmaker? 



5 opmerkingen

  1. Ik kan ook echt niet zonder lijstje, ik werk dan veel efficiënter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik ook heel veel lijstjes. Lekker overzichtelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou er ook van om lijstjes te maken. Wunderlist is ook echt een app waar ik niet meer zonder kan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi ik hou van lijstjes maken en gebruiken! goed weekend meid X

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.