Darphin - Workshopavond

vrijdag 22 november 2013



Woensdagavond was ik samen met een groepje andere beautybloggers bij een Darphin Vip arrangement. Bedoeling hiervan was de producten te leren kennen en er zelf ervaring mee op te doen. Het werd dus een workshop (byebye make-up) waar we onszelf als het ware een volledige gelaatsverzorging gaven.





We kregen lekker koekjes en een glaasje cava!

Voor mij was het de eerste keer dat ik iets van Darphin heb gebruikt. Het is een apothekersmerk en kan je dus ook enkel daar verkrijgen (of online). Deze huidverzorgingsproducten uit Parijs bestaan al meer dan 50 jaar ondertussen.
Dit beloven ze:
  •  Respect voor de huid en zijn specifieke behoeften
  •  Selectie van de meest doeltreffende natuurlijke en technologische ingrediënten
  •  Verantwoorde producten zonder parabenen
  •  Een wetenschappelijk bewezen doeltreffendheid





Alles werd voorgedaan hoe je de producten juist moet gebruiken. Ook al heb ik schoonheidsverzorging gevolgd, soms vergeet ik er wel dingen van, want het is ook al misschien 10 jaar geleden. Maar in je gelaat en ook in je hals werk je dus steeds altijd opwaarts (voor een liftend effect).





Verslagje van de workshop:

  •  Reinigen van het gelaat met miccelaire water. Miccelaire water blijft heerlijk om te gebruiken in mijn reinigingsritueel. Deze was ook erg zacht voor mijn huid.
  •  De peeling die we mochten testen was nieuw voor mij. Je bracht hem als een masker aan, liet hem intrekken en kon hem helemaal weggommen met je handen. Heel anders dan de peeling met korrels die we allemaal wel kennen. Hierdoor is hij minder agressief voor de huid, maar je kreeg niet zo een 'gescrubt' gevoel.
  •  Tijd voor een maskertje. Dit was een leave-in masker voor een jeugdige uitstraling. 
  •  De essentiële olieën waren volgens mij het populairste product van de avond. Olie op je gezicht smeren, ik moet er normaal niet aan denken, maar dit zijn droge olieën die geen vettige laag achterlaten. Je hebt er maar 3 druppels van nodig en je brengt hem best 's avonds aan, omdat je dan meer celwerking hebt.
  •  Een serum volgde hierop. Met een keuze van 6 serums met ieder zijn werking (huidveroudering, kalmerend effect, opwekkend effect...) was dit ook een zeer fijn product al was mijn huid op dat moment toch wel net wat teveel gevoed.
  •  We mochten ook 3 oogproducten testen: een ooggel, oogserum en oogcrème. De ooggel zorgde voor een liftend effect die je met je handpalmen op je oogbeen en wenkbrauwbeen aanbrengt. Deze vond ik het fijnst, omdat je hier wel verschil mee voelde.
  •  Als afsluiter deden we nog een hydraterende dagcrème op.
  •  Oh en voor wie nog wou was er een getinte dagcrème. Ik had hem enkel op mijn hand getest (ik was nu eenmaal helemaal gereinigd!). Hij gaf een lichte dekking, maar zag er wel mooi uit bij het model, heel natuurlijk.


Ik vond het een fijne leerrijke avond en ben wel enthousiast over Darphin! 
Het was wel wat teveel voor mijn huid, want de dag erna braken toch enkele puistjes door. Ik heb ook niet alles voor een gemengde huid kunnen proberen dus ik ben er vrij wel zeker van dat het komt doordat sommige producten te voedend waren voor mij. 

Wil je er meer over weten? Klik hier
Darphin is online te verkrijgen bij Farmaline

7 opmerkingen

  1. Ik vond het heel fijn om je eens te zien! Inderdaad, sommige producten konden wat te voedend zijn, ik heb er met mijn droge huidje niet zoveel last van gehad, wonder boven wonder want mijn huid is dan weer wel mega gevoelig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die peeling en olieën klinken interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw klinkt goed en ziet er super uit!

    liefs,
    en een heel fijn weekend meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me zowieso al ontzettend leuk zo'n avondje met Darphin producten. Heerlijk!

    Liefs,

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan echt niet meer zonder miccelaire water! Wat gaaf zo een workshop :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zag er echt leuk uit :) Fijne foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als een leuke maar vooral leerrijke ervaring! Dit merk kende ik nog niet :)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.