ZOEVA | COCOA BLEND PALETTE

dinsdag 17 november 2015


Eindelijk was het Cocoa Blend palette in voorraad bij Douglas! Het stond al een hele tijd op mijn wishlist, maar het was telkens opnieuw uitverkocht. Wat wil je ook met zo'n prachtige kleuren in één palette? Geïnspireerd door chocolade maakte het voor mij meteen zo aantrekkelijk. Met veel liefde gebruik ik het Chocolate Bar palette van Too Faced erg vaak, maar ik wil deze twee niet echt vergelijken. Het leek me eerder een mooie aanvulling van kleuren die ik veel gebruik. 


Het Cocoa Blend palette doet me qua verpakking wel denken aan het een chocoladereep waarvan je het papiertje kan afhalen. Het palette is van karton wat aan de ene kant positief is: het voelt erg licht aan en dus fijn om mee te nemen. Aan de andere kant: het is hierdoor minder stevig en kan al snel deuken krijgen. Maar voor mij maakt het niet zo uit, ik ben er dan gewoon wat voorzichtiger mee. 
Er zit geen kwast in het palette en ook ontbreekt er een spiegel. Als ik eerlijk moet zijn gebruik ik zo goed als nooit de kwasten die in een palette zitten. Een spiegel kan dan wel weer handig zijn vooral als je het mee wilt nemen.


Het Cocoa Blend palette bevat tien prachtige oogschaduws waarvan de finishes uiteenlopend zijn. Ik vind het zeker een veelzijdig palette, want je kan er zowel neutrale, zachte looks mee maken of eerder wat donkerdere, zware looks. 


Bitter Start: lichte beige met een mat/satijn finish
Sweeter End: zachte peachy kleur met shimmer finish
Warm Notes: veenbessen rode kleur met metallic finish 
Subtle Blend: gouden brons kleur met pearl finish
Beans Are White: diep bruine kleur 



Pure Ganache: gouden koper kleur met metallic finish
Subsitute For Love: medium warme bruine kleur met matte finish
Freshly Toasted: warme chocoladebruine kleur met matte finish
Infusion: matte donker bruine kleur met gouden glitter (jammer genoeg niet op foto te zien)
Delicate Acidity: paarse taupe kleur met shimmer finish 

Eerste indruk:
Het pigment van de oogschaduws is in het algemeen super! De donkere kleuren zijn misschien een tikkeltje minder intens.
Warm Notes en Delictate Acidity brokkelen vrij snel dus daar moet je mee opletten. Voor mij springen Warm Notes, Pure Ganache, Subsitude For Love, Freshly Toasted en Delicate Acidity er bovenuit. 
De oogschaduws zijn erg zacht van textuur en blenden hierdoor gelijk niets. Je hoort het al: ik ben erg blij met deze mooie aanwinst! 

Dankzij het donkere weer (rampzalig voor foto's!) heb je nog een ooglook (of meerdere) van me te goed dus die zal je hier snel voorbij zien komen! 

Prijs bij Douglas: €18,95

♥ 

15 opmerkingen

  1. Prachtige kleuren bevat dit palette zeg, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wauw en nog eens wauw. De vormgeving van het palette is al onwijs mooi, meer de kleuren en het pigment spannen echt de kroon. Kan niet wachten op je make-up look met dit palette <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zo'n mooi palette ♥ Ik gebruik hem echt heel graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wauw, hebben! <3
    Liefs, Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wauw, ik heb het palette al vaker voorbij zien komen, maar wat een swatches! Super. Ben benieuwd naar je ooglook. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw dit is zo een onwijs mooi palette!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oo wauw prachtige Palette, ik hou van dit soort kleurtjes :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een prachtig palette is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een mooie kleuren. Echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt super mooie kleuren! Dat wordt een kerstcadeautje haha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie kleuren :) En wat een pigmentatie :o

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.