Winter essentials | Skincare

maandag 23 november 2015


Brrr, afgelopen weekend leek de winter al in het land te zijn. Eigenlijk vond ik het niet zo erg. Het was zoveel knusser onder mijn flanellen lakens, ik kon eindelijk mijn nieuwe winterjas naar boven halen en de warme chocolademelk (+ ook de chocolade jenever op Winterland) smaakte zoveel beter. 
Nu is mijn huid er wel minder blij mee, want deze ziet toch wel af van de kou. Alles begint meteen droger aan te voelen en vraagt extra zorg. Vandaag deel ik jullie dan ook mijn winter essentials. Wat heeft je huid allemaal nodig om goed de winter door te komen? 




  • Body butter - Ik gebruik het liefste romige body butters in de winter, want deze voeden je huid altijd extra goed
  • Handrcrème - Je weet waarschijnlijk al dat ik hier niet meer zonder kan. Investeren in een goede handcrème vind ik wel noodzakelijk in de winter. Er is niets zo pijnlijk als droge handen 
  • Lippenbalsem - Alhoewel droge, gebarsten lippen misschien nog erger zijn dan droge handen. Ik heb hier jaren al geen last meer van, want ik smeer trouw elke dag lippenbalsem. Vooral voor het slapen gaan niet vergeten! Een dikke laag doet wonderen als je 's ochtends wakker word, trust me. Aanrader: Rosebud Salve
  • Nagelriemcrème/olie - Aan mijn nagels begin ik al te merken dat de winter eraan komt. Ik probeer ze dan ook zo vaak ik kan te verwennen met een nagelriemcrème. Aanrader: Lemony Flutter Lush
  • Handscrub - Extra verzorging voor je handen is een scrub, het is misschien geen must, maar je handen voelen er in combinatie met een handcrème extra zacht door
  • Nachtverzorging - Ook al heb ik een gemengde huid, in de winter heb ik vaak last van droge plekken in mijn gezicht. Sinds ik trouw een nachtverzorging gebruik heb ik hier geen last meer van! Aanrader: Midnight Recovery Concentrate Kiehl's
  • Moisturizer - Ik heb mijn dagcrème nu niet aangepast, omdat hij mijn huid genoeg voedt, maar deze kan je ook altijd aanpassen als je merkt dat hij in de winter niet voldoende werkt voor je huid.
  • Lichaamsscrub - Je lichaam hydrateren is belangrijk, maar eerst je dode huidcellen verwijderen is even zo belangrijk. Dus niet vergeten te scrubben!
  • Hydraterend masker - Voor extra pampering kan je huid vooral in de winter intens genieten van een hydraterend masker. 
  • Badolie - een verwamend en ontspannend bad dat goed is voor je bloedsomloop en spieren is ook een aanrader in de winter. Vooral na een ijskoude dag kan deze wonderen doen. Aanrader: Winter Bad Dr. Hauschka 

♥ 

5 opmerkingen

  1. Wat gebruik en fijne producten zeg. Ik gebruik zelf ook graag de producten van Dr. Hauschka.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie hele lekkere en fijne producten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oo je gebruikt fijne producten, ik smeer ook elke avond voor het slapen gaan lippenbalsem op mijn lippen :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne producten allemaal! Ik gebruik nu ook élke dag een fijne bodybutter! En lippenbalsem, handcrème,.. een paar keer doorheen de dag. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.