VEET | SPAWAX Elektrische Waxverwamer

zondag 15 november 2015


Ik heb heel wat beautyrituelen waar ik gek op ben en met alle plezier uitvoer, maar er is toch iets waar ik vaak een hekel aan heb en dat is ontharen. Als ik kon liet ik het haar van mijn benen weg laseren, dat zou me al heel wat tijd kosten. Maar dit is vrij prijzig en er is nog steeds geen garantie dat deze haartjes nooit meer terug zouden komen. 
Meestal gebruik ik een epilator (mijn Braun Silk Epil gaat ondertussen al een eeuwigheid mee en begint er een beetje oldschool uit te zien), de haartjes blijven dan langer weg en groeien zachter terug. Bij het scheren heb ik heel snel last van irritaties dus dit doe ik enkel bij noodgevallen als ik weinig tijd heb. En hoe langer ze wegblijven hoe beter natuurlijk.
Veet heeft ondertussen heel wat middeltjes uitgebracht om je te ontharen, waaronder hun nieuwe Spawax. Ik mocht hem proberen en vertel je vandaag mijn ervaring ermee. 


WAXEN ZONDER STRIPS
Met een opleiding schoonheidsverzorging achter de rug heb ik wel wat ervaring met waxen. Niet dat ik hier een pro in ben, maar ik kan er toch vrij goed mee overweg. Vloeibare wax kan soms wel een boeltje worden, maar de Spawax van Veet heeft een compact en leuk uitziende waxverwarmer  + het beste van alles is dat je geen wasstrips nodig hebt! De wax wordt terug hard nadat je hem hebt aangebracht en kan je dan zo verwijderen.



Er zit een spatel bij die makkelijk terug op te bergen is. Je kan ook altijd wegwerp spatels gebruiken, dit werkt hygiënischer, maar als het enkel voor jezelf is is dit niet nodig. 



En dit zijn de wax schijven. Er zaten zes schijven in één pakje en deze ken je achteraf ook altijd apart bijkopen. Ze zouden naar zoete vijgen en paarse lelie ruiken, maar ik vind dat de typische waxgeur toch overheerst. 
Bij de instructies stond de hoeveel van schijven voor elke zone zoals: 
  • 4 schijven voor 2 halve benen
  • 1 schijf voor de oksels
  • 1 schijf voor de bikinilijn
  • 6 schijven voor al deze zones

Ik vind dit een erg fijn systeem. Zo gebruik je nooit teveel wax in één keer. 

AAN DE SLAG
Mijn benen moesten eraan geloven dus ik nam 4 waxschijven en deed ze in de verwarmer. Als je hem hebt aangezet moet je een 30 tal minuten wachten voor de wax volledig gesmolten is. Wel belangrijk om te weten, want dit is iets wat je moet doen wanneer je er tijd voor hebt. 
Met de spatel roer je er af en toe eens in, zodat alles goed smelt. De waxverwamer heeft de ideale temperatuur die meteen gebruiksklaar is. Dus geen gedoe met wax die te warm is en gevaarlijk om je aan te verbranden.
Dan breng je de wax met de spatel aan met de groeirichting van de haartjes mee. Het uiteinde maak je best iets dikker zodat de wax makkelijker te verwijderen is. 
Je zou 30 tot 60 seconden moeten wachten tot de hars terug hard wordt, maar ik vind dat dit al snel gebeurd. 
De wax verwijder je in één snelle beweging tégen de haargroeirichting in. Als je je nooit hebt laten waxen of een epilator hebt gebruikt zal dit de eerste keer wel wat pijnlijker zijn, maar ik voel dit nog nauwelijks aan mijn benen. 
Je bent er wel even mee bezig, maar de wax doet zijn werk goed. Alle haartjes worden goed verwijderd. De restjes wax kan je best met babyolie verwijderen. Dit werkt voor mij het beste. 
Na het waxen voelde mijn huid wat gevoelig, maar dat is normaal. De dag nadien was dit al verdwenen. 

Als je graag wat langer verlost bent van je lichaamshaar is de Veet Spawax een fijne aanrader. De waxverwarmer is compact, je hebt geen strips nodig en je kan de hoeveelheid wax schijven kiezen. 

Prijs bij Kruidvat (waxverwamer + 6 waxschijven): €39,99
Navullingen waxschijven (x6): €8,99


♥ 

6 opmerkingen

  1. Leuk om te lezen, waxen heb ik zelf nog nooit gedaan maar het lijkt me wel eens leuk om te proberen: vooral als je benen langer glad blijven haha.
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vroeg me al af of dit wat zou zijn, maar ik ben wel heel nieuwsgierig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt mij zo'n gedoe. Alleen een half uur wachten al haha. Plus ik durf nooit de strip eraf te trekken. Ik epileer toch liever dan dat ik wax.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Werkt het ook goed bij de bikinilijn? Klinkt echt wel als een fijn apparaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.