RECEPT | BROOKIES

zondag 29 november 2015


Zo, de kerstboom staat alweer ineen alleen moet er nog serieus aan de versiering gewerkt worden. Christmas spirit is in ieder geval on en dat lijkt zich ook wle te uiten in mijn bak gedrag. Deze Brookies wou ik vorig jaar al  een keertje maken, maar het kwam er uiteindelijk niet van. Nu heb ik er gisteren eindelijk werk van gemaakt. Deze koekjes zien er erg feestelijk uit en smaken naar meer. 



Brookies zijn eigenlijk koekjes en brownies ineen. Ze blijven zacht vanbinnen zoals een brownie en hebben de uitstraling van een koekje. Dit recept komt van Lily Pebbles en omdat ze er zo leuk uitzien wou ik dit graag met jullie delen zodat je ze misschien wel rond de feestdagen kan maken!

Wat heb je nodig:
  • 400gr fijne suiker
  • 85gr cacao poeder
  • 125ml zonnebloem olie
  • 4 eieren
  • 2 tl vanille extract
  • 250gr patisseriebloem
  • 2 tl bakpoeder
  • snufje zout
  • 60gr poedersuiker

Bereiding:
Deze brookies zijn zo makkelijk te maken. Je moet zelfs niet noodzakelijk een mixer gebruiken. Ik gebruikte gewoon een klopper en hiermee ging het prima. 
In een grote kom meng je eerst de suiker, cacao poeder en zonnebloem olie samen. Daarna mogen de eieren er één per één doorheen gemengd worden. Als laatste voeg je de bloem, bakpoeder, vanille extract en zout toe. Dit meng je nog goed door elkaar en dan mag je deeg voor enkele uurtjes de koelkast in. 
Oven voorverwarmen op 180°. 
Voor mij waren twee uur voldoende. Je moet zien dat je deeg wat harder is geworden en wel omdat we er bolletjes van gaan maken. Op een diep bord doe je de poedersuiker en met een koffielepel neem je van het deeg een bolletje van ongeveer 2,5cm. Dit draai je door het poedersuiker tot het helemaal vol hangt. Dit mag echt genoeg zijn, want hierdoor zien ze er juist zo mooi uit. 
Op een bakplaat bedekt met bakpapier leg je de bolletjes met een spatie van elkaar en dan mogen ze 10-12 minuten in de oven. 
Van dit deeg heb je er makkelijk een 50 tal. Leuk voor een feestje dus of om uit te delen!


Fijne zondag! 


♥ 

5 opmerkingen

  1. Yumm, heel lekker ziet het eruit! Ik zie het al voor mij bij een kerstdiner!
    Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er heel leuk maar ook heel erg lekker uit! Leuk voor met de kerst! -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh, wat klinkt dit heerlijk zeg! En ze zien er zo leuk uit <3 Deze ga ik zeker maken met Kerst, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai die ga ik zeker eens maken, klinkt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.