Challenge maand

woensdag 2 juli 2014


Soms heeft een mens nieuwe uitdagingen nodig, enkele die je terug moet oppakken, omdat ze niet meer zo vlotjes gaan als vroeger. Ik heb een lijstje opgesteld met challenges die ik vanaf deze maand echt wel mezelf moet opleggen. Moeten is misschien veel gezegd, maar als je weet dat er altijd een leuk resultaat aan vasthangt dan ben je al sneller gemotiveerd. 


Mijn challenges:

  • Méér water drinken: Ik drink de hele dag water, maar ik drink soms echt veel te weinig. Volgens mij zit ik dan aan 1 liter water tot 1,5 liter (maar daar geraak ik niet snel aan). Ik merk het ook meteen aan mijn huid als ik veel te weinig drink dus vanaf nu iedere ochtend beginnen met twee grote glazen water!
  • Minder zoetigheden: Niet dat ik elke dag zondig, maar ik heb van die momenten dat ik de snoepkast induik en alles zou kunnen opeten wat erin ligt. Het beste is om niks in huis te halen natuurlijk, maar ik ga me meer bezig houden om terug gezonde snacks te maken zoals havermout-dadel koekjes, mmmm.
  • Haarmasker langer laten inwerken: De laatste tijd moet mijn haarmasker het klusje in 5 minuten klaren, terwijl ik het vroeger soms een uur liet inwerken. Ja, je merkt echt wel een verschil als je het lang laat inwerken. Dus hier moet ik echt wel rekening mee houden, want ik wil natuurlijk zachte, gezonde haren.
  • Terug lopen: Nu het terug goed gaat met mijn rug, mag ik ook terug lopen. De laatste weekends had ik wel altijd een excuus (slecht weer, te moe, teveel werk), maar ik moet er terug een gewoonte van maken. Mijn conditie is al een stuk verbetert en ik wil het echt wel zo houden.
  • Elke dag een zonnebescherming opdoen: Ik bedoel dan op mijn gezicht. Nu doe ik het enkel bij zonnig warm weer, maar bij de mindere dagen vergeet ik het al snel of sla ik het over. Maar zonnestralen zijn er vaker als we denken dus elke dag vanaf nu!
  • Handen van mijn gezicht houden: Hoe meer ik aan mijn gezicht zit, hoe meer onzuiverheden ik krijg. Ik hou hier soms rekening mee en dan valt het me ook op dat het beter gaat met mijn huid. Dit zal niet zo gemakkelijk zijn, want ik doe het vaak onbewust. 
Ik ben benieuwd hoe ik alles ga volhouden! Verwacht dan ook een update volgende maand. 

11 opmerkingen

  1. Succes! Lijkt me een leuke challenge :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke challenges, ik ben benieuwd naar de update van volgende maand. Ik moet ook leren van mijn gezicht af te blijven haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel succes! Meer water drinken? Ik doe met je mee! Alleen twee glazen in de ochtend, vind ik ietwat te heftig. Eentje, daar begin ik mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook een paar challenges voor mezelf :-) Geen belachelijk grote chocoladevreetbuien meer, maar braafjes 1 stukje chocolade per dag (so far so good maar 't blijft moeilijk), een consequente huidverzorgingsroutine aanhouden (moeilijk als beauty blogger) en voldoende bewegen en wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha niet gemakkelijk he! Ik probeer het vaak ook op 1 stukje te houden.

      Verwijderen
  5. Heel veel succes en meer water drinken en minder zoetigheid, i'm in!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel succes met je challenge, moet zeker wel lukken!! Meer water drinken moet ik ook en heel veel zoetigheid eet ik al niet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel succes met je challenges! Meer water drinken vind ik ook zo lastig haha.

    Liefs,
    Kim / Vintage & Beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat van dat waterdrinken herken ik zo hard! Ik geraak meestal amper aan 1l :/ Veel succes met je doelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat meer water drinken en lopen: I agree on that one! Ik heb nul conditie, waar ik dringend aan iets moet veranderen. En water drinken doe ik veel te weinig. Ik wil dagelijks zeker ne liter en half drinken, kom er echter nooit aan en toch weet ik dat dat zo goed is voor je vel en gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede doelen! Ik heb toevallig ook een aantal zomerdoelen opgesteld voor mezelf. En op dit lijstje staat ook meer drinken (je probleem is heel herkenbaar) en iedere dag zonnebrand opsmeren. Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.