SUNDAY'S GUILTY PLEASURE: Chocolate Chip Cookies

zondag 26 april 2015



Oh jawel, soms post ik ook eens een recept dat wat minder gezond is en eigenlijk wel een kleine caloriebom genoemd kan worden. Maar omdat ik al veel minder snoep en het graag gezond blijf houden mag ik me zo nu en dan wel eens trakteren op een guilty pleasure. Ik maakte deze Chocolate Chip Cookies een half jaar geleden als cadeautje en sindsdien waren ze me nog steeds bijgebleven, want dit waren dé beste koekjes ooit. Supermakkelijk om te maken (wat ook altijd een pluspunt is) en geliefd door iedereen. 


Chocolate Chip Cookies die ook wel American Cookies genoemd worden bevatten chocolade stukjes en naar eigen voorkeur kunnen ze krokant van buiten zijn en gooey (zacht) vanbinnen. Hier ging ik dus voor! 

INGREDIËNTEN :
- 175gr (koude) ongezouten boter
- 100 gr suiker
- 100 gr bastardsuiker
- 1 ei
- 250 gr (patisserie)bloem
- 1tl bakpoeder
- snufje zout
- 1 tl vanille extract 
- 200 gr pure chocolade 

BEREIDINGSWIJZE:
De boter moet je niet op voorhand uitzetten. Je doet deze wel best in kleine stukjes omdat dit beter mengt. Samen met de boter mix je de suiker(s). Als dit een geheel is geworden voeg je het ei toe en mix je verder. Nu mag het vanille extract er ook. Het bakpoeder en snufje zout voeg je eerst apart toe aan de bloem en meng je erdoor. Dan mag de bloem bij de rest gedaan worden dat je rustig door elkaar mengt. Je kan hierbij ook je handen gebruiken als het moeilijk een deeg vormt. 
De pure chocolade doe je in kleine stukjes en meng je ook door het deeg. 
Het deeg moet zo'n 30 min. terug de koelkast in zodat de boter terug harder wordt. 
Verwarm de oven op 175° en maak uit je deeg ongeveer 18 koekjes die je op een bakplaat met bakpapier legt. Ze lopen nog wat uit dus maak ze zeker niet te groot. Na 15 min. zijn ze klaar! 



Geniet van jullie zondag!

♥ 

8 opmerkingen

  1. Jummie dit ziet er heerlijk uit :D En al zeker op deze regenachtige dag als vandaag haha :p x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn mijn lievelingskoekjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oehlala wat zien ze er heerlijk uit zeg! Jumm.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh jammie! Ze zien er heerlijk uit! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt lekker! Hoeveel koekjes heb je ongeveer met de ingrediënten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 16-18 koekjes :) hangt er vanaf hoe groot je ze wilt ;)

      Verwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.