Every day look: stap voor stap

vrijdag 29 maart 2013

 
Als ik niet veel tijd heb of het simpel wil houden maak ik deze every day look altijd. Hij is gemakkelijk en het ziet er altijd netjes uit. Ik ga je stap voor stap vertellen hoe je deze ooglook kunt maken.

Wat heb je nodig?
- Oogschaduw primer (of je ooglid goed afpoederen)
- 3 matte oogschaduws: een lichte basis, een medium bruine kleur en een donker bruine kleur, maakt niet uit welk merk
- Eyeliner
- Mascara
- Oogschaduw en blendingpenseel
 
 
Ik heb de rest van mijn make-up (foundation, poeder,...) al gedaan voordat ik aan mijn ogen begon.
Eerst breng je een primer aan op heel je ooglid en dan neem je een lichte basiskleur die je aanbrengt over heel je ooglid. Ook onder de wenkbrauw, want hij dient ook als highlighter en zo gaat het blenden gemakkelijker.
 
 
De midden bruine kleur breng je aan op je arcadeboog. (de arcadeboog is de rand van je oogholte die je ziet als je je oog opent)
 
 
Met je blendingkwast vervaag je deze kleur door heen en weer over te gaan.
 
 
Als je je oog opent moet je de kleur net kunnen zien boven je oog.
 
 
Je kan kleur toevoegen naargelang je het gewenste resultaat hebt bereikt.
 
 
Om wat meer diepte te creeën ga ik met de donker bruine kleur de buitenste ooghoek accentueren.
 
 
Deze blend je ook weer mooi uit. Met het overige poeder dat op mijn penseel zit zet ik onder mijn oog een zacht lijntje.
 
 
Aangezien ik niet zonder eyeliner kan werk ik hier de look mee af. Je kan het ook weglaten om het natuurlijker te houden.
 
 
En natuurlijk mascara niet vergeten!
 
Hopelijk heb je iets aan deze stap voor stap gehad!

Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.