Kérastase Résistance Extentioniste

dinsdag 28 augustus 2018


Ik zit vaak in een fase waar ik dan weer wél en dan weer niet lang haar wil hebben. Op dit moment mogen ze weer lang zijn en mogen ze zelfs nog een stukje groeien. Nu, mooi lang haar vraagt wel de nodige verzorging. Je haren kunnen al snel beginnen afbreken door beschadiging van chemische producten (ontkleuringen), het gebruik van haartools. en invloeden van buitenaf. Kérastase bracht daarom de Résistance Extentioniste lijn uit die de haren sterker maakt. Ik heb ze al even in gebruik en ga je er vandaag meer over vertellen. 


Het kan soms een hele opgave zijn om lang haar te behouden, vaak krijgen we te maken met gespleten punten en is een knipbeurt niet meer te vermijden. Ik weet waarvan ik spreek, want ik heb vroeger in mijn jonge jaren (amai nu klinkt ik oud!) mijn haren vaak laten afzien. Het verwonderde mij toen dat ze maar niet langer waren. Ondertussen verwen ik mijn haren zoveel ik kan, want blond willen zijn heeft nog steeds nadelen. 
Ook al helpt knippen om de puntjes gezond te houden toch zijn het ook de lengtes die breekbaar kunnen worden en dan komt de Résistance Extentioniste lijn to the rescue!

De drie belangrijke pijnpunten die Kérastase heeft vastgesteld zijn:
- de aanzet: schade kan ervoor zorgen dat het haar aan de aanzet afbreekt 
- de lengten: wanneer verzwakte haarvezels ruw worden, verliezen ze hun glans en zien ze er futloos uit 
- de punten: dunner wordende punten kunnen splijten

Om deze pijnpunten aan te pakken en voor sterk, gezond haar te zorgen hebben experten de exclusieve Creatine R ontwikkeld: een krachtige fusie van Creatine en Ceramiden
Aminozuur (Creatine) dringt diep in om de inwendige haarstructuur te versterken.  Lipiden (Ceramiden) zorgen voor het herstel van het haaroppervlak, ze maken de haarvezel mooi glad en zacht 


RÉSISTANCE - BAIN EXTENTIONISTE 
De shampoo gaat de lengten boosten en versterken. Hij is verrijkt met Creatine R en Taurine, een aminozuur met een beschermend effect op de haarvezel. Bain Extentioniste helpt om de hoofdhuid zichtbaar gezond te maken en te stimuleren.
Deze lijn heeft een zeer zachte, aangename citrusachtige geur. De shampoo is fijn in gebruik en ik krijg er wel het gevoel van dat mijn haren er sterker door aanvoelen. 


RÉSISTANCE - FONDANT EXTENTIONISTE 
De conditioner is verrijkt met Creatine R en Maleïnezuur, dit zijn zeer kleine deeltjes die in de haarvezel dringen om het haar te versterken en de haarschubben te verzegelen met een gelijkmatige coating van de aanzet tot de punten. Hij zorgt voor een krachtige ontwarring en versterking van de lengten en punten
Je brengt de conditioner aan na het wassen op handdoekdroog haar en laat hem 1 tot 2 minuten inwerken. 
Mooie aanvulling van de shampoo, mijn haren voelen meteen glad aan en zijn makkelijker te ontwarren. 




RÉSISTANCE - SÉRUM EXTENTIONISTE 
Dit hoofdhuid en haarvezel serum is verrijkt met ceramides. Eén tot twee keer per week breng je twee tot drie volledige pipetten aan op de hoofdhuid op droog of vochtig haar. Met de vingertoppen masseer je het serum in. Het serum activeert de hoofdhuid en geeft het haar gezonde lengtes
Voor mij was het een eerste ervaring met een haarserum. Ik verdeel het serum met mijn vingers op de hoofdhuid, dit vind ik makkelijker dan het pipet rechtstreeks aan te brengen en zo verlies je ook minder product. Het serum maakt mijn haren niet vetter noch zwaar. 

RESULTAAT
Na de Résistance Extentioniste producten al enkele maanden te gebruiken was voor mij mijn bezoekje aan de kapper vorige week de ultieme test, want ik laat ze om de keer knippen. Ik vroeg dus meteen aan haar of het nodig was en als ik al gespleten punten had, maar dat was dus niet het geval! Mijn puntjes waren nog prima. Superleuk om te horen dus. In het algemeen vind ik mijn lange haren er tiptop uitzien en voelen ze ook minder breekbaar aan. De Résistance Extentioniste lijn doet dus zeker zijn werk!


Prijs Bain Extentioniste: €24,50
Prijs Fondant Extentioniste: €33,20
Prijs Sérum Ectentionste: €46,20



3 opmerkingen

  1. Mieke | Mieksmind28 augustus 2018 om 08:11

    Dit lijkt me vooral een fijne lijn om na een zomervakantie te gebruiken voor een fijne boost

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, die zien er fijn uit! Ik heb nog nooit iets van Kérasrase geprobeerd, maar heb er wel al goede dingen over gehoord.
    Liefs,
    Yara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je de haarpunten niet moest knippen. Merkte je ook iets aan het haar zelf? Bv. steviger aanvoelen? Minder vlug breekbaar? Mss moet ik deze toch ook eens proberen ;) Ik ben mijn haren al bijna 1 jaar aan het laten groeien. Nu is mijn haar net over de schouderlengte. Wat een vervelende en moeilijke lengte! Er is ook totaal nog geen model in. Alles allemaal op 1 lengte. Voorlopig wordt het 1x/week opgestoken, maar mijn haar heeft het daarmee toch hard te verduren (vind ik). Het haar wordt fijner van structuur en ik lijk veel meer haar te verliezen pff. Als ik nog eventjes doorbijt dan kan er eindelijk een model in geknipt worden. Ik wil dan terug meer los te dragen. Al vind ik het bijeen bij mij mooier dan los momenteel. Maar als ik het niet probeer weet ik het nooit niet wat ik ervan ga vinden ;) Tips zijn zeker welkom! Gr. x

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.