By Terry Nude-Expert Duo Stick

zondag 19 augustus 2018


Op het IPXL event maakte ik voor het eerst kennis met By Terry. Natuurlijk kende ik het merk al, maar het kunnen uitproberen is weer iets heel anders. Op het event werd de Nude-Expert Duo Stick voorgesteld. Een foundation stick die voor een filterlike effect zorgt. Worden de Instagram filters dan overbodig? Ik vertel je er meer over.. 


Voor mij is het way back dat ik nog eens een foundation stick heb gebruikt. Ik herinner me vooral dat het snel in gebruik is, maar de foundation stroever blend dan wanneer hij vloeibaar is. Deze Duo stick bevat een duo formule. Aan één kant heb je de foundation die zorgt voor de dekking, matte finish en fluweelzacht aanvoelt op de huid. De andere kant die een stuk lichter is, zorgt voor een highlight effect en gaat je huid voorzien van een gezonde glans. 
Wat zorgt er dan net voor het fotofilter effect? Het Intensive Mimetic Camouflage complex bevat fijne, matterende poeders "pixel-focus" micro-pigmenten die perfect samensmelten met de gelaatskleur en corrigerend "#filterlike" prisma's met licht vangende micro-captors die oneffenheden camoufleren, de huid gladstrijken en de teint egaal maken zonder markering en zonder hard te worden. 
De Nude-Expert Duo Stick is verkrijgbaar in 10 tinten, wat ik op zich best weinig vind. Ik kreeg de kleur 4 Rosy Beige mee, die me op het eerste zicht veel te donker leek, maar gek genoeg toch goed matcht met mijn huid. Misschien door de combinatie van de foundation en highlighter dat de kleur wat lichter wordt. 
De geur van de Duo Stick verdient ook een speciale vermelding, want hij is echt heerlijk! Mij doet hij denken aan Elbow Grease van Lush wat één van mijn favoriete geuren ooit is. 


Een extraatje is de geïntegreerde schuimapplicator die de Nude-Expert Duo Stick bevat. Ik was hem trouwens bijna helemaal vergeten! Aangezien ik veel met mijn Beautyblender aanbreng miste ik dat waarschijnlijk niet. 
De schuimapplicator zorgt voor een mooi geblend resultaat en voor onderweg vind ik het wel een mooie meerwaarde. Maar persoonlijk gebruik ik dus liever de Beautyblender, omdat deze sneller werkt. 
Je kan de schuimapplicator er afdraaien waardoor je hem wel makkelijker kunt reinigen dus dat is zeker een pluspunt! 



ERVARING
Ook al breng ik de Nude-Expert Duo Stick graag volledig (streepsgewijs) aan op mijn gezicht toch kan je hem ook gebruiken om te corrigeren door enkel de matte foundation kant te gebruiken of om te contouren en hem dan plaatselijk aan te brengen (op de jukbeenderen, slapen, neus,...)
De dekking is licht tot medium wat ook duidelijk terug te zien is op de foto. Mijn sproetjes/pigmentvlekken en roodheden zijn nog steeds vrij zichtbaar. Dit is natuurlijk wat je zelf verkiest, voor mij mag een foundation zeker medium tot full coverage zijn. 
Op zich vind ik het effect wel mooi, mijn huid krijgt er een gezonde glans door wat vooral in het licht op te merken is. Mijne enige probleem is de textuur van de Duo Stick. Hij is vrij droog en door de combinatie van de twee vind ik de finish er gek uitzien: glanzend, maar toch de neiging om tussen de lijntjes te kruipen. 
Heel jammer, maar ik denk dat ik zowel de highlighter en foundation best afzonderlijk gebruik, want vooral de highlighter vind ik voor een mooie natuurlijke glans zorgen. 


De Nude-Expert Duo Stick van By Terry is vanaf september te koop bij Ici Paris XL
Prijs 8,5g: €45


3 opmerkingen

  1. Hmm ik moet eerlijk zeggen dat ik voor die prijs niet helemaal overtuigd ben. Ik vind de verpakking er ook niet echt mooi uitzien voor zo'n luxe merk. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hmm ik ben ook niet flink overtuigd maar je hebt er wel een fijne review van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Persoonlijk verwacht ik toch ook wat meer voor de prijs van de stick. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.