Onzuiverheden aanpakken met het Sébologie Resurfacing Double Concentrate van Lierac

donderdag 23 augustus 2018


Wie herinnert zich Lumilogie nog? Het dubbel concentraat serum van Lierac dat voor een egale huid zorgt en vlekken vermindert. Ik ben er grote fan van en heb er ondertussen al twee flacons van leeggemaakt (wat heel wat wilt zeggen!). Wel, de Sébologie lijn van Lierac breidt zich vanaf volgende maand uit met een gelijkaardig dag-en nachtconcentraat. Deze keer gaan we de onzuiverheden aanpakken. 


De Sébologie lijn van Lierac bestaat al een tijdje. Ze is geschikt voor een gemengde tot vette huid en pakt vooral oneffenheden en puistjes aan. Mijn huid vertoont de laatste tijd nogal eens puberale uitbarstingen die waarschijnlijk hormonaal liggen.  Alé, daar ben ik vrij zeker van aangezien ik eind vorig jaar gestopt ben met de pil te nemen. Helaas merk ik dat wel aan mijn huid. 
Het nieuwe Sébologie Resurfacing Double Concentrate van Lierac was dan ook meer dan welkom. Het gaat hardnekkige huidproblemen tegen dankzij enkele actieve bestanddelen zoals zinkgluconaat, salicylzuur en glycolzuur.
Zowel salicylzuur en glycolzuur staan er voor bekend de huid te exfoliëren, waardoor dode huidcellen worden verwijderd en het ontstaan van onzuiverheden worden verminderd. Ze zorgen ervoor dat de huid zijn jeugdige uitstraling terugkrijgt en glad aanvoelt. Ook reguleert salicylzuur de celvernieuwing en zo zullen littekens van puistjes sneller genezen. 
Zinkgluconaat zorgt voor een matterend (talgregulerend) resultaat. De huid gaat minder glimmen en de poriën worden kleiner. 



Links: Sébologie dagconcentraat
Rechts: Sébologie nachtconcentraat

Ik vind zo'n dag-en nachtserum in één erg fijn om te gebruiken. Het neemt minder plaats in beslag en is handig om mee te nemen op vakantie of een weekendje weg. Zowel het dag als nachtconcentraat is erg vloeibaar, al heeft het nachtconcentraat echt zo'n waterige textuur. Ze hebben een frisse, aangename geur en worden snel opgenomen door de huid. Mijn huid ziet er ook meteen iets matter uit.
Omdat ik graag een product de tijd wil geven om optimaal te werken ben ik het Sébologie  Resurfacing Double Concentrate al sinds begin juli aan het gebruiken. We hebben nu wel met een extreem warme zomer te maken gehad dus dit serum heeft het best zwaar te verduren gekregen haha. 
Puistjesvrij?
Of ik nu helemaal geen puistjes meer heb gekregen sinds ik het Sébologie Resurfacing Double Concentrate gebruik kan ik helaas niet bevestigen. Hier en daar dook er eentje op, vooral rond de tijd van de maand (dat lijkt me nog steeds onmogelijk om te vermijden!). 
Wél, ziet mijn huid er op dit moment erg goed uit. Mijn poriën zijn iets minder zichtbaar en kleine littekens van puistjes lijken zich inderdaad sneller te herstellen. 
Het jammere vind ik wel dat het matterende effect snel verdwijnt, doorheen de dag glimt mijn huid al snel opnieuw. Ik vrees dat ik hiervoor een andere oplossing moet zoeken. 


Vanaf september verkrijgbaar bij de apotheek en lierac.be
Prijs Lierac Sébologie Resurfacing Double Concentrate 30ml (2 x 15ml): €44,90


Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.