Urban Decay Backtalk Eye & Face Palette + Vice Liquid Lipstick

zondag 1 juli 2018


Ik herinner mij nog goed bij de launch van de Urban Decay Vice Lipsticks dat er één nude tint bovenuit sprong, namelijk Backtalk. Deze prachtige rose-mauve tint is dan ook ondertussen de best verkochte Vice lipstick en een ware cultfavoriet. Geïnspireerd op deze Vice lipstick bracht Urban Decay onlangs het Backtalk Eye & Face palette uit. Pink vibes it is! We weten allemaal dat dit helemaal mijn ding is dus ik maakte een serieus sprongetje toen ik post kreeg van Urban Decay en dit palette zag. 


Het Backtalk Eye & Face palette is een specialleke. Het is een vrij dik palette doordat er in het midden een tweezijdige spiegel inzit die je er kan uithalen als je wilt. Hij klikt er magnetisch aan vast zodat de oogschaduws gescheiden worden van de blushes en highlighters. Ik vind de vormgeving heel mooi, Urban Decay blijft steeds vernieuwend en origineel. 
Er zitten 8 oogschaduws in waarvan 3 matte tinten, 2 satijn en 3 metallic tinten. Aan de andere kant heb je twee blushes en twee highlighters. Zeer handig om mee te nemen onderweg, omdat je er veel kanten mee op kan. Nu, moest je absoluut niet zo'n fan zijn van roze, mauve tinten dan zou ik dit palette best skippen. Het deed me ook wel wat denken aan het Naked 3 palette, alhoewel ik deze tinten toch net wat mooier en intenser vind. 



3 sheets - matte bleek roze nude kleur
Bare - roze peachy satijn kleur
Curve - metallic roze shimmer met zilveren micro-glitters
Backtalk - matte roos mauve kleur 
Shade - intens fuschia satijn 
Attitude - rood koper metallic 
Wtf - mat bruin rood
180 - metallic bruin rood 



Cheap Shot - donker mauve met een lichte shimmer 
Double Take - een matte medium roze-nude
Low Key - perzik roze met frost finish  
Party Foul - licht roze nude kleur met shimmer 


OVER DE PIGMENTATIE - HOUDBAARHEID & TEXTUUR 
Toegegeven de pigmentatie van Urban Decay is altijd prima, maar niet over the top extreem. 3 Sheets, Bare en Curve zijn net wat subtieler en zorgen voor een natuurlijke look, terwijl Backtalk, Share, Attitude, WTF en 180 meer aanwezig zijn. Zonder twijfel zijn de drie roze tinten Backtalk, Shade en Attitude mijn favoriete kleuren van de oogschaduws. So, so pretty
Tijdens het aanbrengen met mijn kwast merk ik dat de oogschaduws een klein beetje poederig zijn, vooral de metallic kleuren. Maar op zich valt het goed mee en heb ik niet veel last van fall-out. In combinatie met Fix+ van MAC komen kleuren zoals Attitude en Shade beter tot hun recht. In mijn ooglook heb ik dan ook een combinatie van Backtalk, Attitude en 180 op mijn ooglid en onder mijn oog heb ik Shade aan gebracht. De kleuren blenden mooi in elkaar en blijven de hele dag prima zitten. 
Ik hou enorm veel van blushes met een naturelle tint, lichtjes roze maar niet té. Mijn oog viel daarom meteen op Double Take en ik denk niet dat ik sindsdien nog een andere blush heb gebruikt. De blushes zijn erg goed gepigmenteerd, je hebt maar een kleine dip nodig met je kwast. 
Bij de highlighters ben ik helemaal weg van Party Foul. Low Key vind ik voor mezelf iets te subtiel en niet zo gepigmenteerd, maar nog steeds wel een erg mooie kleur. 




VICE LIQUID LIPSTICK
Superleuk dat ik ook de Vice Liquid Lipstick in de kleur Backtalk mocht testen. Ik had ze nog niet eerder geprobeerd. De Backtalk Vice Liquid Lipstick heeft dezelfde roze-mauve kleur als de Vice Lipstick. Ik vind de kleur wat koeler dus ik zou hem niet snel bij een warme look dragen. Anders is het wel een kleur die je look snel afmaakt. Gewoon een winged liner, wat mascara, Backtalk en you're good to go. 
De Vice Liquid Lipstick heeft een waterproof formule die comfortabel aanvoelt op de lippen en ze niet uitdroogt. De kleuren zijn intens gepigmenteerd en geven - eenmaal ze op de lippen zitten - niet af. 
Liquid lipsticks blijven wel tricky als het op comfort aankomt, maar de Vice Liquid Lipstick behoort zeker tot de betere. Hij is helemaal niet plakkerig en ik voel hem nauwelijks zitten. Ook op de houdbaarheid is niets aan te merken, want hij kan er gerust een hele dag op blijven zitten. 



Volledige look met het Backtalk Eye & Face Palette + de Backtalk Vice Liquid Lipstick 

Het Backtalk Eye & Face Palette en de Vice Liquid Lipstick zijn te koop bij Ici Paris XL
Prijs Backtalk Eye & Face palette: €52,90
Prijs Vice Liquid Lipstick: €19,50




Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.