Source Essentielle, de eerste natuurlijke haarverzorging van L'Oréal Professionnel

woensdag 27 juni 2018


Het is alweer meer dan twee maanden geleden dat ik op het L'Oréal Coiffure event kennismaakte met de nieuwe Source Essentielle lijn. Voor L'Oréal Professionnel betekent dit een volledig nieuw gamma dat zich richt op natuurlijke ingrediënten en volledig vegan is. Een mooie zet als je het mij vraagt, want steeds meer merken proberen een zo natuurlijk mogelijke formule uit te brengen en hier worden erg veel mensen blij van. Ik probeerde alvast de shampoo en het haarmasker uit. 


DUURZAME INNOVATIE, PRODUCTIE EN CONSUMPTIE 
De Source Essentielle lijn bestaat uit 80 tot 100% kwalitatieve ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Niet enkel zorgt L'Oréal Professionnel voor een natuurlijke en veganistische formule ook hebben ze oog voor een duurzame productie. De vierkante verpakking van de shampoos is zo gevormd dat ze makkelijk op elkaar te stapelen zijn waardoor er geen ruimte gaat verloren om vervoerd te worden. Je hebt daarnaast ook de mogelijkheid om de shampooflacon in het salon meteen te laten bijvullen. Na twee keer bijvullen wordt een volledige flacon uitgespaard! 

Source Essentielle is niet enkel voor de professionals in het kapsalon, maar kan ook door iedereen thuis worden gebruikt. De lijn bestaat uit 4 gamma's waaronder: een shampoo en conditioner voor normaal haar - een glansgevende balsem en glansgevende olie voor gekleurd haar - een voedende balsem en voedende olie voor droog haar - een shampoo voor de gevoelige hoofdhuid

Ik kreeg de Acaia Leaves & Aloe Essence shampoo + de Sesame Oil Nourishing Balm mee om uit te proberen. 

ACAIA LEAVES & ALOE ESSENCE SHAMPOO
De shampoo voor droog haar bestaat uit 80% ingrediënten van natuurlijke oorsprong waaronder acaiabladeren en aloë vera-essentie. Resultaat is een luchtig en levendig kapsel met glanzend en soepel haar. 
De shampoo heeft een zoete, citrus-achtige geur die zeer aangenaam ruikt. Ondanks hij sulfaatvrij is schuimt hij erg goed. Hij doet zijn werk prima, maakt mijn haren zuiver en luchtig. Ik merk wel tijdens het wassen dat mijn haren droger aanvoelen, maar dat heb ik altijd met een natuurlijke shampoo. De Source Essentielle voor droog haar zou waarschijnlijk beter bij me passen, maar in combinatie met het masker worden mijn haren voldoende gevoed. 




SESAME OIL NOURISHING BALM
Wetende dat het haarmasker 99% ingrediënten van natuurlijke oorsprong bevat maakte me wel erg nieuwsgierig of het wat voor mijn haren zou zijn. Het masker bevat lavendel en sesamolie en geeft droog haar de nodige voeding. 
De geur is wel vrij intens ten opzichte van de shampoo.  Nu hij ruikt wel erg lekker, een beetje zoet en nootachtig, maar voor mij moest er niet zoveel parfum aan worden toegevoegd kwestie de ingrediënten natuurlijker te houden. 
De textuur van het masker is steviger dan dat van een klassiek haarmasker, maar verdeelt nog steeds makkelijk in het haar. Na het afspoelen voelen mijn haren meteen zachter aan en voelen ze voldoende gevoed aan als ze droog zijn. Mijn haren zijn er fan van! 


Source Essentielle is uitsluitend verkrijgbaar bij de partner kapsalons van L'Oréal Professionnel

Prijs Source Essentielle Acaia Leaves & Aloe Essence Shampoo: €21,20
Prijs Source Essentielle Sesam Oil Nourishing Balm: €31,50




1 opmerking

  1. Wat een mooie verpakkingen! Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar deze producten!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.