MakeUp Revolution Conceal & Define + Liquid Highlighter

zaterdag 1 december 2018


Mijn eerste ervaring met het budget merk Makeup Revolution gaat jaren terug. Ik kocht toen de Vivid Baked Highlighter in de kleur 'Golden Lights' die een mooie dupe zou zijn voor NARS Albatros. Ik kan hem niet vergelijken met the real deal, maar ik was zeker weg van de highlighter en nu ik eraan denk zou ik hem eens terug naar boven moeten halen. Ondertussen is het Makeup Revolution assortiment erg uitgebreid en werd ik best wel enthousiast toen ik in het Kruidvat in Hasselt een grote stand zag staan. Na wat rondsnuffelen besloot ik de concealer en vloeibare highlighter mee te nemen. Benieuwd wat ik ervan vind? 


CONCEAL & DEFINE
Van de Conceal & Define Full Coverage Concealer hoorde ik positieve verhalen waardoor ik als concealer addict hem gewoon wou proberen. Hij trok me vooral aan omdat het een concealer is die licht aanvoelt, maar toch voor een volledige dekking zorgt. Er zou een kleurkeuze zijn uit 25 tinten, van warm, koel tot neutraal. Helaas is het aanbod bij ons niet zo groot en omdat er op dat moment geen testers waren in het Kruidvat ben ik op mijn gevoel afgegaan waardoor de tint die ik meenam helaas net iets te licht is. Ideaal voor hartje winter wel, wanneer ik op mijn bleekst ben. 
Conceal & Define heeft een matte finish en belooft niet in de lijntjes te kruipen. Mij leek dit trouwens zoals we van Makeup Revolution gewend zijn, een dupe voor de Born This Way Full Coverage Concealer van Too Faced. Zelfs de grote applicator hebben ze stiekem afgekeken. 
Zuinig zijn is de boodschap met deze concealer, want toen ik hem voor het eerst gebruikte had ik te veel aangebracht waardoor hij snel begon op te hopen en zelfs tussen de lijntjes kroop. Maar wanneer ik hem lichtjes opbouw heb ik hier geen problemen mee. Het pigment is zeer intens waardoor je een goede dekking krijgt. Voor mij is hij misschien iets te mat, droogtelijntjes vallen hierdoor sneller op. Iets wat me bij de Born This Way concealer ook opviel, maar al bij al een erg goed concealer. 


Swatch boven - Conceal & Define Full Coverage Concealer
Swatch onder - Liquid Highlighter 'Liquid Champagne'


LIQUID HIGHLIGHTER
Naast de concealer viel mijn oog op de Liquid Highlighter van Makeup Revolution. Ik heb periodes dat ik liever vloeibare highlighter gebruik en dan weer poeder highlighter. Een vloeibare highlighter kan voor een heel natuurlijk effect zorgen of juist knallen. De Liquid Highlighter van Makeup Revolution leek me vooral de knalversie te zijn. 
Met een keuze van vijf verschillende tinten koos ik voor 'Liquid Champagne'. Een champagne kleurige highlighter met metallic finish. Je kan de highlighter op zich gebruiken, maar je kan hem ook mixen in je foundation of bodylotion voor een gezonde gloed. Ik vind hem niet zo geschikt om te mixen met foundation aangezien de highlighter glitters bevat. Die glitters verspreidt je dan over heel  je gezicht (subtiel wel) wat nu niet echt de look is waar ik voor ga. 
De Liquid Highlighter heeft zoals je ziet bij het swatchen erg veel pigment en je kan er ook best zuinig mee omgaan. Ik vind de glans prachtig! En je kan hem perfect opbouwen om hem wel of niet extreem te laten opvallen. 


Look waarin ik de Conceal & Define Full Coverage Concealer en Liquid Highlighter heb gebruikt. 


Makeup Revolution Conceal & Define Full Coverage Concealer prijs: €4,99
Makeup Revolution Liquid Highlighter prijs: €6,99 



3 opmerkingen

  1. Deze highlighter heb ik ook en is inderdaad super mooi! Alleen je gebruikt wel snel teveel dus handig als je daarop let inderdaad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die concealer klinkt fijn, zeker omdat hij erg zuinig is. De highlighter heeft een prachtige, subtiele glans. Ik moet echt wat vaker bij dit merk snuffelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is ook voor mij al jaren geleden dat ik van dit merk nog eens iets kocht. De liquid highlighter vind ik echt wel mooi. Ik vind je zachte look wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.