Yves Rocher Super Mat Zéro Défaut Foundation

dinsdag 18 september 2018


Ik zei het een tijdje terug al: de matte finish is back! Ik testte onlangs de Matte Crème primer van Erborian en nu is het tijd aan een matte foundation. Yves Rocher bracht vorige maand de Super Mat Zéro Défault foundation uit, ideaal voor de gemengde tot vette huid waar ik dus bijhoor. Hoeveel ik ook van een glowy skin hou het kan snel té worden wanneer mijn foundation een glanzende finish geeft. Zéro shine? Dat heb ik even uitgetest. 


Het nadeel aan een matte foundation is dat ze je huid er vaak dof laten uitzien en stroever aanbrengen. Ondanks ik een gemengde huid heb merk ik dat een matte foundation de drogere plekken makkelijk accentueert en daarom ben ik er niet zo'n grote fan van. Ik was dus zeer benieuwd of deze foundation het beter zou doen. 

SUPERPOWERS
De formule van de Super Mat foundation is niet vet en niet-comedogeen, de poriën kunnen dus niet verstopt worden. Baikalpoeder (verkregen uit de wortels van de glidkruidplant) helpt de talgproductie de hele dag te reguleren. Het resultaat is een matte finish die fluweelzacht aanvoelt. De Super Mat foundation belooft longwearing te zijn tot wel 12 uur lang en niet te vergeten houdt hij glimmen tegen. 
In totaal zijn er 10 tinten verkrijgbaar in deze foundation. Beige 200 is mijn perfecte match! 

Wat me meteen opviel is dat de Super Mat foundation vrij vloeibaar is. Ik verwachtte een vrij stevige textuur aangezien het een matte foundation is. Het positieve hieraan is dat de foundation superfijn aanbrengt en makkelijk verdeelt. Hij voelt hydraterend aan op de huid en droogt iets na het aanbrengen mat op. Doordat rode plekken niet compleet verdwenen zijn is de dekking eerder medium. Met concealer corrigeer ik dan die plekjes dus voor mij is de dekking zeker ok. 
Of mijn huid er nu de hele dag mat uitziet zou ik niet kunnen zeggen. In de loop van de dag komt er geleidelijk wat glans door, maar niet in extreme mate. Ik vind dat deze foundation zeker vrij lang mat blijft. Hij zit er op het eind van de dag ook nog steeds op al heb ik soms hier en daar kleine ophopingen van de foundation. 


Links:  geen make-up Rechts: met de Super Mat Zéro Défault foundation

Mocht je op zoek zijn naar een matte foundation die comfortabel aanvoelt en je huid laat ademen dan vind ik de Super Mat foundation zeker de moeite om eens te bekijken. 


Prijs Yves Rocher Super Mat Zéro Default Foundation: €15,90
Introductieprijs: €9,95



3 opmerkingen

  1. Toen ik het tubetje zag had ik eigenlijk niet echt veel van deze foundation verwacht, maar ik vind hem eigenlijk toch wel heel erg mooi op je huid zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foundationtint past zeer goed bij je huid en het resultaat is mooi naturel! Fijn dat hij vloeibaar genoeg is en fijn & makkelijk is om aan te brengen. Ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het eindresultaat zeker niet slecht!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.