Smokey eyes

dinsdag 15 januari 2013

Vandaag ga ik jullie stap voor stap laten zien hoe je een klassieke smokey eye maakt. Ik gebruik hiervoor het master smoky potlood van Maybelline, waardoor je gemakkelijk te werk kunt gaan. Ik heb de kleur 'smoky chocolate' genomen, omda deze toch draagbaarder is dan een zwarte smokey eye.



 
Dit zegt Maybelline: Je tekent met het potlood een dik lijntje boven je wimperrand en met het sponsje aan de andere kant vervaag je het uit.
 



 
 
Oog zonder Make-up
 
 
 
Eerst gebruik je een primer of je doet zoals ik deze keer heb gedaan wat foundation op je oogleden. Deze poeder je niet af, want anders kan je heel moeilijk je potlood uitvegen en krijg je eerder vlekken.
 
 
Dan zet je een lijntje op je wimperrand, moet helemaal niet perfect zijn en mag dikker zijn. Zie dat je heel goed tussen je wimpers gaat zodat er geen witte plekjes te zien zijn.
 
 
Met het sponsje dat aan de andere kant zit vaag je het lijntje uit over je hele ooglid.
 
 
Dit herhaal je enkele keren zodat de kleur intenser word. Zie dat de kleur het dichts bij de wimpers het donkerst blijft. Je mag ook al wat naar boven uitwerken.
 
 
Als je het intens genoeg vind, pak je je blending kwast zodat je een mooie overgang krijgt in je acradeboog.
 
 
Trek ook een lijntje onder je oog, net buiten de waterlijn en vervaag dit ook met het sponsje.
 
 
Om te zorgen dat je smokey eye niet uitloopt fixeer je dit met een ooschaduw in ongeveer hetzelfde kleur bruin. Ik gebruikte de kleur Boxed uit het Sleek Oh So Special pallete.
 
 
Vergeet niet hightlighter onder je wenkbrauw te zetten en dan mascara op te doen om het af te maken!
 
Tips: zie dat je steeds elke stap bij elk oog doet en niet eerst 1 oog afwerkt zodat de intensiteit hetzelfde blijft bij beide ogen.
 
 
 Dit was mijn smokey eye look:
 

Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.