Natural & vegan skincare - Beauty Kitchen

woensdag 3 april 2019


Ik ben nog maar enkele dagen terug uit het thuisland van Beauty Kitchen, het natuurlijke cosmetica merk dat opgericht en ontwikkeld werd in de UK. Beauty Kitchen was me niet onbekend, maar het is de eerste keer dat ik er producten van heb uitgeprobeerd. Producten met 100% natuurlijke ingrediënten die effectief werken voor de huid, daar ben ik zeker voor te vinden. Ik kreeg enkele van hun toppers toegestuurd waar ik je vandaag meer over vertel. 


HIGH DEFINITION FACIAL OIL - SEAHORSE PLANKTON 
Het Beauty award genomineerde High Definition Facial Oil uit de Seahorse Plankton lijn is meteen mijne favoriet geworden. Nee, deze gezichtsolie bevat geen zeepaardjes ;) maar wel microalgen, die wetenschappelijk bewezen zorgen voor de groei van collageen waardoor fijne lijntjes en rimpels verminderen. Na 24 uur begint de werking: 
- een jeugdige uitstraling van de huid  
- maakt glad en kalmeert de probleemhuid 
- stimuleert de elasticiteit van de huid 
- hydrateert en beschermt de huid tegen invloeden van buitenaf
Er wordt aanbevolen 4 à 5 druppels op een gereinigd gezicht en hals aan te brengen. Het is een prima egaliserende basis die je aanbrengt vóór je moisturizer. 
Enig minpuntje is voor mij de geur. Ik ben er echt geen fan van, maar ik moet zeggen dat ik hem ondertussen gewoon ben en ik zou deze gezichtsolie hiervoor zeker niet laten staan. 
Mijn huid ziet er beter uit, stralender, iets egaler en voller. Ik krijg er geen puistjes van en vind zelfs dat mijn huid veel minder onzuiverheden krijgt. Geen idee of het net aan de High Definition Facial Oil ligt, maar ik vind hem in elk geval top. 


BERRY BRITISH SUSTAINABLE BEAUTY OIL - RAW INVENTIONS 
Van de ene gezichtsolie naar de andere. Deze keer een Limited Edition, die op dit moment verkrijgbaar is! De Berry British Beauty Oil is een intensieve dagelijkse moisturizer die licht aanvoelt op de huid. Hij bevat een cocktail van framboos, aardbei en zwarte bes zaad olie die:
- rijk zijn aan antioxidanten om te huid te zuiveren en te verjongen
- de huid helpt te herstellen 
- herstelt de soepelheid en gladheid van de huid
- verrijkt is met vitamine A, E en C om de huid te voeden
De gezichtsolie is geschikt voor elk huidtype en gelukkig voor mij, volledig geurloos. 
Ook voor de Berry British Sustainable Beauty Oil wordt er aangeraden 4 à 5 druppels masserend aan te brengen op een gereinigd gelaat. Je kan de olie aanbrengen vóór je verzorging, maar hij is ook uitstekend als make-up basis om je huid glad te maken. 
Deze olie maakt mijn huid vooral zacht en glad wat hem zeker ideaal maakt als basis. 


FACIAL MOISTURE CREAM - ABYSSINIAN OIL 
Niet zo'n fan van gezichtsolie? Dan is de Facial Moisture Cream misschien wel iets voor jou wanneer je toch nog een natuurlijke hydratatie wilt. De Facial Moisture Cream is een geurloze balsem die je verwarmt tussen je vingers alvorens je hem aanbrengt. Abyssinian olie wordt bekomen uit de bloemen van de Abyssinian plant. Het wordt ook wel eens de power versie van arganolie genoemd. Deze olie helpt de natuurlijke elasticiteit van de huid te herstellen zonder de poriën te verstoppen. 
Ik ben misschien iets minder te vinden voor de textuur van de moisturizer, omdat hij iets dikker uitsmeert maar hij werkt zeker hydraterend. Voor mijn gemengde huid misschien wel net iets té. 


5 MINUTE MIRACLE MASK - SEAHORSE PLANKTON 
Ik hou van maskertjes, alleen nemen ze vaak wel wat tijd in beslag. Eentje die je er maar 5 minuten op moet laten klinkt als muziek in de oren. Het 5 Minute Miracle Mask is een ontgiftend masker dat de huid reinigt en zuivert. Het bevat net zoals het High Definition Facial Oil microalgen die de huidtextuur verbetert. De huid wordt gehydrateert waardoor ze voller lijkt en de huid gaat meer stralen. Je brengt een dunne laag aan over je gezicht, hals en decolleté die je dan 5 tot 15 minuten laat inwerken. 
Na drie dagen Londen en het verzetten van het uur kon ik dit masker zeker gebruiken. Mijn huid voelt zowel zuiver als zacht en gehydrateerd aan. Yay, voor meer glow en een huid die er egaler uitziet! 




Beauty Kitchen is te koop bij Holland & Barret. De producten zijn 100% natuurlijk, vegan en worden niet getest op dieren. 



 

1 opmerking

  1. Wow, klinkt enorm goed! En mooie verpakkingen ook. Ik houd echt van vegan skincare <3

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.