De BIO lijn van Garnier

maandag 22 april 2019


Het was moeilijk om de lancering van de nieuwe Garnier BIO lijn te missen, want op Instagram kwam je hem overal wel tegen. Biologisch gecertificeerde producten met pure ingrediënten die zorgen voor een zichtbaar resultaat, zo kan je deze lijn omschrijven. Hier was ik zeker nieuwsgierig naar dus begon ik de producten een dikke maand geleden uit te testen. 

Steeds meer mensen zijn er zich van bewust wat ze op hun huid smeren en merken spelen hier steeds meer op in. Niet enkel zijn deze producten goed voor de huid ook zijn ze beter voor het milieu. 
Dit is wat Garnier belooft over de BIO lijn:

♥ de producten zijn gecertificeerd door Ecocert Greenlife volgens de COSMOS standaard 
♥ een vegan formule: ze zijn vrij van ingrediënten of bijproducten van dierlijke oorsprong
♥ de hoofdingrediënten zijn afkomstig van duurzame bronnen 
♥ de hoofdingrediënten zijn biologisch verbouwd. Lavendel, argan, tijm en aloë vera zijn afkomstig van de Fairtrade die de biodiversiteit respecteert en producten een eerlijk loon garandeert. 
♥ het gebruik van zoveel mogelijk gerecycleerde en recycleerbare materialen zonder afbreuk te doen aan de prestaties van de producten 

Elk natuurlijk hoofdingrediënt dat afkomstig is uit planten werd zorgvuldig geselecteerd en heeft zo zijn eigen effect zodat elk huidtype wel een match vind. 
De hoofdingrediënten bestaan uit:

Tijm: staat bekend voor zijn zuiverende eigenschappen en is geschikt voor een gemengde tot vette huid
Arganolie: werkt voedend en is hierdoor geschikt voor de droge en gevoelige huid
Lavendel: heeft herstellende eigenschappen en is geschikt voor elk huidtype
Citroengras: werkt net als tijm zuiverend, maar is dan meer geschikt voor de normale tot gemengde huid
Korenbloem: korenbloemwater staat bekend voor zijn kalmerende eigenschappen en is hierdoor geschikt voor de gevoelige huid
Konjac: de konjacspons is gemaakt van de vezels van de konjacplant die in de hoogvlakten in Azië groeit. Hij is geschikt om elk huidtype te reinigen en te exfoliëren 



Ik begin met de reiniging. De Detox Reinigingsgel gebruik ik in combinatie met de Konjacspons. De reinigingsgel maakt de huid niet enkel grondig schoon, maar houdt de huid ook zacht. De geur van citroengras is goed waar te nemen, hij ruikt erg citrusachtig en fris. De gel is zeer spaarzaam in gebruik wat me snel opviel, want na hem een maand te gebruiken is er nog niet erg veel uit het flesje verdwenen. Hij reinigt mijn huid prima, ik heb een extra clean gevoel nadien en mijn huid voelt niet trekkerig of droog aan. 
De Konjacspons die eerst hard is maak je onder warm water zacht, je masseert hiermee de reinigingsgel in je huid waardoor je de huid ook lichtjes exfolieert. De spons voelt aangenaam en zacht aan. Ik vind hem zeker fijn om te gebruiken. 
Na het reinigen gebruik ik de perfectionerende toner met Tijm. Deze toner matteert de huid, maakt de huid zuiver en vernauwt de poriën. Hij voelt erg fris aan op de huid wat me in de zomer heerlijk lijkt. Voor mijn (gemengde) huid is hij helaas te uitdrogend waardoor ik de toner niet meer ga gebruiken. Moest je een vette huid hebben lijkt me deze eerder geschikt. 


Na het reinigen is het tijd om te huid te hydrateren. De Revitaliserende lavendel gezichtsolie zorgt voor een stralende, gladde huid. Je kan hem op zich gebruiken als dag- en nachtverzorging of je kan hem mengen met je dagcrème als extra boost. Drie à vier druppels zijn voldoende. Hij heeft een niet-vette formule, maar je kan best niet teveel aanbrengen anders voel je de olie langer zitten. De gezichtsolie vind ik erg fijn, je ziet meteen dat je huid meer straalt en de geur van lavendel werkt voor mij ontspannend. 
De Revitaliserende lavendel anti-age dagcrème is een wat vollere crème die zorgt voor een egale, jonge huid. Het is een goed voedende crème die goed wordt opgenomen door mijn huid. Hier heb ik niets op aan te merken. Zowel de gezichtsolie als de anti-age dagcrème zijn mijn favorieten uit de BIO lijn. 


De herstellende balsem met Argan is verrijkt met galamboter en anti-oxiderende vitamine E. Hij kan zowel op het gezicht, lichaam als voor de handen worden gebruikt. Hij voedt en kalmeert meteen een droge en jeukerige huid. Ideaal om plaatselijk aan te brengen. Ik heb hem vooral als handcrème gebruikt omdat mijn handen soms wel erg droog kunnen zijn. De balsem heeft een dikke textuur en het duurt ook iets langer voordat hij helemaal is opgenomen door de huid, maar heeft zeker een voedend en zacht effect! De geur is ook lekker, niet té aanwezig maar zacht. 

Verfrissend citroengras Detox Reinigingsgel prijs: 7,99€
Zuiverend Tijm Perfectionerende Toner prijs: 7,99€
Konjacspons prijs: 7,99€
Revitaliserende Lavendel Gezichtsolie prijs: 14,99€
Revitaliserende Lavendel Anti-age Dagcrème prijs: €13,99
Rijke Argan Herstellende Balsem prijs: €10,99



1 opmerking

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.