Uriage│Age Protect

zondag 27 januari 2019


Het ijskoude weer van de afgelopen week heeft meteen invloed op mijn huid, mijn gemengde huid is nu vooral wat droger en gevoeliger dus een goede skincare routine is nu zeker van belang. Sinds een maandje gebruik ik de Age Protect lijn van Uriage. Deze producten gaan niet enkel huidveroudering tegen, maar beschermen de huid ook tegen invloeden van buitenaf. Mijn eerste kennismaking met Uriage is meteen positief! Laat ik je meer vertellen over Age Protect. 

Age Protect van is het innovatieve anti-aging gamma van Uriage. De verzorgingslijn werkt niet enkel in op huidveroudering, maar gaat de huid ook beschermen tegen agressieve omgevingsfactoren waaraan ze elke dag opnieuw wordt blootgesteld zoals blauw licht, UV stralen, stress, vervuiling, vermoeidheid,... 
Dat blauw licht schadelijk is is al een tijdje gekend, blauw licht gaat net als UV stralen voor huidveroudering zorgen. Gelukkig spelen hier steeds meer merken op in. 
De actieve bestanddelen die de Age Protect lijn bevat zijn o.a.:
- Thermaal water van Uriage
- Retinol
- hyaluronzuur
- plantenextracten
- vitamine C 
- blauwlichtfilter

Ik kreeg het Multi-Action Intensive Serum, Multi-Action Fluid en Multi-Action Peeling Night Cream toegestuurd. Als dertigplusser is er geen weg meer terug en beginnen de anti-age producten van pas te komen. Ik ben best tevreden over mijn huid, maar ik merk toch dat fijne lijntjes sneller beginnen op te duiken. 



MULTI-ACTION INTENSIVE SERUM 
Het Multi-Action Intensive Serum is een geconcentreerd boosterserum dat huidveroudering voorkomt en corrigeert en de huid beschermt tegen vervuiling en blauw licht.
Het serum gaat vooral fijne lijntjes en rimpels vervagen, de huid verstevigen en pigmentvlekken voorkomen. 
Je kan hem in de ochtend en/of 's avonds aanbrengen vòòr je crème. Het serum brengt fijn aan en laat mijn doffe teint meteen stralen. De Age Protect producten ruiken trouwens allemaal heerlijk, al vind ik ze persoonlijk iets te geparfumeerd, dit mocht wat minder zijn van mij. 



MULTI-ACTION FLUID
Voor wie een gemengde huid heeft zoals mij heeft meer baat bij een fluid dan een crème. Voor mij werkt dit in de zomer ook het fijnst. De Multi-Action Fluid is zeer vloeibaar en licht, maar toch net wat steviger dan het serum. De Fluid gaat evenals huidveroudering tegen en de huid beschermen tegen vervuiling en blauw licht. 
Dankzij AHA's, rozenbottelextract en cellulose wordt de huid gematteerd en gezuiverd. Ook poriën lijken te verkleinen. Mijn huid lijkt zeker minder last te hebben van onzuiverheden sinds ik deze gebruik! 


MULTI-ACTION PEELING NIGHT CREAM
Sterproduct van dit gamma is toch wel de nachtcrème. Dankzij een peelingeffect sta je 's ochtends op mijn een stralende huid. Na meermaals te gebruiken gaan rimpels en oneffenheden vervagen en de huidtextuur zichtbaar fijner worden. 
De nachtcrème is romig en geeft de huid goede hydratatie en soepelheid. Mijn huid voelt heerlijk glad en zacht aan in de ochtend. Er wordt aangeraden de nachtcrème één tot tweemaal per week 's avonds te gebruiken. De AHA's (de voor het peelingeffect zorgen) kunnen de huid gevoeliger maken. Dit geldt ook voor de andere Age Protect producten. Merk je er prikkende reactie dan kan je best een dagje overslaan. 

Ik ga de Age Protect producten zeker verder blijven gebruiken, want ze geven mijn huid een kleine boost en de bescherming die ze geven vind ik zeker een groot pluspunt! 

Age Protect van Uriage is te koop bij de (online) apotheek. 


1 opmerking

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.