Kiehl's Youth Dose Eye Treatment

donderdag 3 januari 2019


Zwaar gefeest of niet bij oudejaar, de feestdagen zullen voor iedereen wel vermoeiend geweest zijn. Ik hield het rustig aangezien ik terug aan het werk ben sinds maandag, maar toch had ik net wat minder slaap en kon ik wel wat hulpmiddeltjes gebruiken om de vermoeidheid weg te werken. Lifesaver is veel water drinken en een goede oogcrème! De nieuwe Kiehl's Youth Dose Eye Treatment ben ik al eventjes aan het gebruiken en vind ik erg fijn. Waarom vertel ik je vandaag.


Een instant jeugdig effect voor de ogen is waar de Youth Dose Eye Treatment voor zorgt. Kiehl's belooft dat deze oogcontourverzorging de delicate huid onder de ogen meteen glad maakt, verhelderend werkt en fijne lijntjes, wallen en kringen na verloop van tijd vermindert. Sounds good! 
Mede dankzij een topformule die een krachtige mix bevat van:
- Proretinol (een derivaat van Retinol): zorgt voor een gladdere huid waarbij lijntjes verminderen. Ook wordt de huid van de oogcontouren versterkt waardoor wallen verminderen. 
- Extract van pitten van blauwe druiven: druiven bevatten een belangrijk gehalte aan polyfenolen die beschouwd worden als zeer efficiënte antioxidanten. Deze zijn vooral te vinden in het vel en de zaden van de druif. Het extract maakt de huid meteen helderder. 
- Vitamine C: verbetert de structuur en gladheid van de huid.

Youth Dose Eye Treatment van Kiehl's komt in een tube wat ik altijd veel liever gebruik dan een potje. Veel hygiënischer en zo kan er ook zo weinig mogelijk lucht aan de ingrediënten om zolang mogelijk optimaal te werken. De fijne punt maakt het makkelijk om de oogcrème te doseren. Er wordt aangeraden drie stippen onder het oog aan te brengen en dan lichtjes in te kloppen. 


Ik gebruik de Youth Dose Eye Treatment ondertussen een tweetal maanden elke ochtend en (wanneer ik het niet vergeet) 's avonds. De crème is huidkleurig getint en voelt erg licht aan op de huid. Het duurt wel eventjes voordat hij helemaal wordt opgenomen, maar ik merk wel meteen het helderend en gladde effect. Het lijkt alsof de huid onder mijn ogen meteen een oppepper krijgt en voldoende wordt gehydrateerd. Fijne lijntjes lijken hierdoor ook minder zichtbaar. 
Ondanks de oogcrème huidkleurig is, breng ik nadien wel nog steeds concealer om mijn huid egaler te maken. 
Ik kan niet zeggen dat mijn wallen op magische wijze verdwenen zijn, maar ze lijken iets minder aanwezig te zijn. Yay! Ik blijf de Youth Dose Eye Treatment zeker verder gebruiken, want ik vind hem super! 


Kiehl's Youth Dose Eye Treatment 15ml - 39€



3 opmerkingen

  1. Klinkt heel fijn, zeker voor boven de 25, dan begint alles toch echt af te takelen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het wel echt meteen een ophelderend effect heeft, dat is altijd wel iets wat ik heel belangrijk vind met zo een product. Dit lijkt me zeker een fijne creme. Ik gebruik zelf tegenwoordig een oogcreme van Sarah Chapman, die is ook echt zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed! Ik vind oogcrème ook altijd wel heel fijn, want als ik mijn dagcrème te dicht bij mijn ogen smeer, gaat het meteen irriteren. Misschien ga ik deze wel eventjes uittesten binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.