Get ready for Christmas | Antistress en last minute cadeautips

donderdag 21 december 2017


Kerststress? Dit jaar niet voor mij! Alé, ja toch een beetje mij kennende, al moet ik zeggen dat ik erg goed voorbereid ben deze keer. Alle cadeautjes zijn al in huis en de kerstmenu is ook gekozen. Om het jou (en mezelf) makkelijker te maken geef ik je enkele tips om kerststress te voorkomen. 

Sinds ik mijn Mascha planner intensief gebruik heb ik toch wel meer rust in mijn hoofd. Ik schrijf werkelijk alles op zodat ik niets vergeet. Zo staat mijn boodschappenlijstje voor het Kerstmenu er al in genoteerd en plan ik ook mijn dag in wat ik wanneer doe op 24 december. Hoe zalig is het om alles af te vinken of te markeren wat je al gedaan hebt? Maak dus lijstjes, noteer waar je allemaal aan moet denken van decoratie tot je boodschappenlijst. Probeer het jezelf niet moeilijk te maken, iets waar ik helaas vaak schuldig aan ben. Kerst draait niet om de perfecte menu of cadeau, hou dat in je achterhoofd. 

Ik zei daarnet dat ik alle cadeautjes in huis heb alhoewel er nog twee moeten aankomen deze week die ik heb besteld. Elk jaar begin ik tijdig met mijn cadeautjes te kopen en toch slaag ik er keer op keer in om er enkele te 'vergeten'. Gelukkig kan je tegenwoordig alles online kopen wat zó handig is wanneer je niet echt tijd hebt om nog de stad in te gaan. 
Echt geen inspiratie? Ik heb nog enkele leuke cadeau-ideetjes! 


1. Zó blij dat Maison Du Monde zich naast de Ikea in Hasselt heeft gevestigd, want amai wat hebben ze er leuke decoratie voor in huis zoals deze theepot. Ken je een theeliefhebber? Altijd mooi om als geschenk te geven.
2. Misschien zijn sokken zo cliché om te geven bij Kerst, maar tegenwoordig worden ze toch meer geapprecieerd door de leuke prints. Die van Happy Socks wil volgens mij toch iedereen? 
3. Met een heerlijke geurkaars kan je me altijd blij maken en zelf geef ik het ook al snel als cadeautje. Yankee Candle heeft een enorm ruim aanbod in geurkaarsen en zijn zonder twijfel mijn favoriet. 
4. De nieuwe Dyson Supersonic haardroger al gezien? Wow, ik wil hem. Voor een iets duurder cadeau, misschien wel voor je partner of voor de mama denk ik wel dat je hier mee gaat scoren. 
5. Stiekem staan de geurstokjes van Rituals terug op mijn wishlist dit jaar. De Anahata lijn voor de winter is echt heerlijk. Een geur die vele kan bekoren en wie wilt nu niet dat het lekker ruikt in huis? 
6. Altijd origineel en een vrij persoonlijk cadeau is een samengesteld fotoboek. Niet enkel maak je hier een familielid mee blij, maar ook je vriend/vriendin zal hier vrolijk van worden wanneer jij jullie leukste momenten in een album heb gezet. Plus ik zag dat je ze bij Albelli met 15% korting kunt maken in december! 
7. Na de lightbox is nu de tijd voor het letterbord aangebroken. Ik vind ze geweldig! Je kan er langere quotes opzetten dan bij de lightbox en de retrolook staat zo leuk in je woning. 

Heb je net zoals mij je kerstkaarten nog niet opgestuurd? Geen paniek, ik stress er dit jaar niet meer zo over als ze wat later aankomen. Ook mijn party-outfit is nog niet uitgekozen, maar ik ben er zeker van dat dat wel goed komt. Geniet gewoon van deze magische dagen. 



Maybe Christmas, he thought, doesn't come from a store. Maybe Christmas, perhaps... means a little bit more (The Grinch - favoriete kerstfilm ooit!)







Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.