Salt Of The Earth - 100% natuurlijke + effectieve deodorant

vrijdag 4 oktober 2019


Een goed werkende deodorant vinden is soms een hele opgave. Ik heb het er met vriendinnen wel eens over, we delen dan onze favoriete deodorant van het moment of we raden er juist eentje af weer teleurgesteld was. De laatste jaren werd ik meer fan van een deoroller en kocht ik meestal dezelfde. Toch merkte ik wel dat ik aan verandering toe was. 
De deodorants van Salt Of The Earth trokken al een tijdje mijn aandacht, maar werkt zo'n natuurlijke deodorant wel? 


De volledige Salt Of The Earth familie bestaat uit vijf geuren, wel het is te zeggen 'Unscented' is volledig geurloos. Daarnaast heb je Pure Aura Lavender & Vanilla, Pure Aura Melon & Cucumber, Pure Balance Cedar & Bergamot en Pure Armour voor mannen. De geur van de deodorants bestaat uit een mix van 15 botanische extracten en essentiële oliën
Je kan ze allemaal in spray vorm en als roll-on verkrijgen. Enkel Unscented komt ook in een stick voor. 
Ondanks ik meestal een deoroller gebruik vind ik een spray wel een leuke afwisseling. Zolang ik me maar beschermt voel doorheen de dag. 
Voor mij was het de eerste keer dat ik een volledig natuurlijke deodorant gebruikte. Ik moet zeggen dat ik wel mijn twijfels had, maar die verdwenen gelukkig snel. 

Hoe werkt zo'n natuurlijke deodorant dan? 
Wel Salt Of The Earth bevat een natuurlijk mineraalzout (potassium alum) dat je langdurig beschermt tegen ongewenste transpiratiegeurtjes. Het mineraalzout legt een filmpje op de huid, de poriën worden niet geblokkeerd of vernauwd, maar de bacteriën die de transpiratiegeur veroorzaakt overleven niet in het zoute milieu. 
Verder zijn deze deodorants vrij van aluminium chloorhydraat, alcohol, parabenen, drijfgassen, triclosan en minerale oliën. Salt Of The Earth is niet getest op dieren en daardoor geschikt voor vegans/vegetariërs. 


Werkt deze deodorant nu echt 100% effectief? 
Ja dat doet hij! De Melon & Cucumber spray werd vrijwel meteen in gebruik genomen. Het is even wennen om een gewone spray te gebruiken zonder drijfgassen, maar dat ben je eigenlijk snel gewoon. De Melon & Cucumber geur vind ik lekker ruiken, Lavender & Vanilla persoonlijk iets minder. Doorheen de dag verdwijnt de geur en ruiken je oksels eigenlijk naar niets. Ik deed zowel bij de spray als bij de roll-ons enkele keren per dag de geurtest en ik kan zeggen dat op het einde van de dag mijn oksels nog steeds geurloos waren, geen vervelende zweetgeurtjes. Yay! 
Nog een pluspunt is dat de deodorants van Salt of The Earth geen witte strepen achterlaat. Ik draag vaak donkere kledij dus hierover moet ik niet meer liggen stressen! 
Zowel de spray als de Roll-On vind ik fijn in gebruik, ik kan Salt Of The Earth zeker aanraden. 


Salt Of The Earth is o.a. te koop bij Kruidvat en Etos. 
Prijs Roll-On: €6,99
Prijs Spray: €8,49


Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.