Verfrissing & hydratatie met Uriage Eau Thermale

woensdag 4 september 2019


In de zomer snakt mijn huid zeker zoveel naar hydratatie als in de winter. Enkel mogen de producten net wat luchtiger zijn, toch zeker voor mijn gemengde huid. De Eau Thermale lijn van Uriage past hier perfect in het plaatje. Ik testte enkele nieuwe producten uit, maar ook hun geliefde Water Sleeping Mask. Allemaal erg fijn als je het mij vraagt en ze waren ideaal om de zomer mee door te komen! 

De belangrijkste werkzame stoffen uit de Eau Thermale lijn van Uriage zijn naast een flinke dosis Thermaal Water van Uriage
Aquaxyl en Patch H2O. Hun diep hydraterende werking, die vooral diglycerine en hyaluronzuur bevatten, zorgen voor een stralende huid.  

WATER JELLY 
Water Jelly heeft een erg luchtige, frisse en waterachtige textuur die de huid meteen voorziet van een goede dosis hydratatie. De transparante gel met de typische Uriage geur is geschikt voor de normale tot gemengde huid. Het was de perfecte moisturizer voor mijn huid afgelopen zomer! Nu, de zomer is nog niet om (sorry, ik zit al met mijn hoofd in de herfst ;)) dus ik kan hem zeker nog een tijdje verder gebruiken. Mijn huid krijgt voldoende hydratatie, ziet er stralend uit en tijdens de warme dagen vond ik de frisse gel erg aangenaam op mijn huid. 


BEAUTIFIER WATER CREAM 
Wanneer het wat kouder gaat worden zou ik de Water Jelly even aan de kant zetten voor de Beautifier  Water Cream. Deze crème is net wat rijker en brengt ten opzichte van de Water Jelly stroever aan. De Beautifier Water Cream heeft een lichtroze tint en werkt niet enkel hydraterend, maar ook als ophelderende primer waardoor tekenen van vermoeidheid worden uitgewist. Ik heb de Beautifier Water Cream nog niet zo uitgebreid getest als de  Water Jelly, maar hij hydrateert zeker zo goed en geeft je huid meteen een mooie uitstraling. 


WATER SLEEPING MASK
Ik kreeg van Steffi al te horen dat het Water Sleeping Mask van Uriage een super fijn masker is dus keek ik er naar uit om het zelf uit te proberen. Het nachtmasker is geschikt voor een zeer vochtarme huid, iets waar ik zeker af en toe wel nood aan heb. Ook al denk ik mijn huid van voldoende hydratatie te voorzien. 
Het masker heeft een luchtige, geltextuur en breng je 's avonds voor het slapen aan op een gereinigde huid. Een dunne laag is voldoende, want het masker moet ook geleidelijk aan de huid kunnen intrekken. In de ochtend reinig je je huid (zoals altijd!) en merk je meteen de hydratatieboost die het masker je huid gegeven heeft. Loves it! 





WATER CREAM TINTED COMPACT SPF30 
Een hydraterend compactpoeder met dan nog eens SPF30? Hoe zalig is dat! Voor mij een perfecte basis tijdens de extreem warme dagen wanneer ik toch iets op mijn gezicht wou hebben. Vergis je niet met compactpoeder, want de minerale kracht van thermaal water van Uriage werd voor het eerst in poedervorm geconcentreerd en dan in een smeltende compactcrème verwerkt. Het is dus eerder een crème product die de huid niet enkel hydrateert, maar ook beschermt en de huid een mooie teint geeft. De kleur kan ik na mijn vakantie net hebben en zorgt voor een lichte tot medium dekking. Voor mij net voldoende in de zomer. De Water Cream compactpoeder/crème is zeer fijn in gebruik, ideaal om mee te nemen en onderweg bij te werken! 


Uriage is te koop bij de (online) apotheek 
Water Jelly 40ml prijs: €16,50
Beautifier Water Cream 40ml prijs: €18
Water Sleeping Mask 50ml: €13,90
Water Cream Tinted Compact SPF30 prijs: €18,90



Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.