Bescherm je huid tegen de zon met Garnier Ambre Solaire

dinsdag 23 juli 2019


Smeren, smeren, smeren. Dat is wat we deze week mogen doen, als we dan al naar buiten durven komen. Dat er een nieuwe hittegolf in het land is is een feit. Ik probeer me erop voor te bereiden, maar kan je dat wel? Aan zonnebescherming heb ik in ieder geval geen gebrek. De nieuwe Ambre Solaire producten van Garnier trokken meteen mijn aandacht toen ik ze binnenkreeg en ze waren meer dan welkom. Perfect tan, here I come. 


Aangezien de perfect tan er bijlange nog niet is haal ik regelmatig mijn zelfbruiner naar boven. De nieuwe Natural Bronzer Bi-fase Droge Olie intrigeerde me meteen en heb ik ondertussen al vaak gebruikt. De 2-in-1 formule bevat niet enkel zelfbruiner, maar ook kokosolie die de huid voedt en verzorgd. De eerste keer was ik vrij voorzichtig en had ik niet overdreven veel aangebracht waardoor mijn bruine kleur subtiel was. Maar enkele extra sprays voorzien me wel van een mooie tan, die volledig vlekkeloos is (mits goed uit te smeren!). Ik was al fan van zelfbruiner op basis van olie dus dit is zeker een product waar ik van hou. De Natural Bronzer heeft niet zo'n typische zelfbruingeur, hij ruikt eerder een beetje tropisch. De olie trekt vrij snel in en laat geen plakkerige laag achter. Top! Het uiteindelijke effect zie je trouwens pas de dag nadien en niet na één uur zoals wordt beweerd. 



Voor mijn lichaam gebruik ik meestal een SPF30, wat goed uitkwam met de UV Water SPF30 Mist die trouwens ook verkrijgbaar is met SPF50. De 360° verstuiver maakt het insmeren net wat leuker en makkelijker. De ronde soft flow verstuiver, zoals hij genoemd wordt, bevat 10 superdunne en gelijk verdeelde micro-verstuivers die voor een betere dekking en minder verlies bij het sprayen zorgen. De UV Water Mist, beschermt niet enkel de huid, maar verfrist deze ook. 
Wel, deze spray is echt zalig! Hij voelt zo ontzettend licht aan, waardoor ik eerst niet echt het gevoel had dat ik voldoende beschermt zou zijn, maar hij doet zijn werk prima. De geur is zacht, hij plakt niet. Meer moet dat echt niet zijn. 


De Sensitive Expert+ SPF50 gezichtscrème komt in een handig klein formaat. De formule is snel absorberend en voorziet de huid van een zeer hoge bescherming die ook geschikt is voor de gevoelige huid. Ik vind de crème aan de dikke kant, je hebt niet veel nodig heb ik al ondervonden, want je krijgt in het begin toch wel even een witte waas. Nu, voor een extra hoge bescherming lijkt me dat soms moeilijk te vermijden. Ik zou hem hierdoor niet snel onder make-up gebruiken, maar wel wanneer ik lang in de zon zou vertoeven en zorgeloos kan bijsmeren. 

Aftersun is iets wat ik eerlijk gezegd zeer weinig gebruik. Het voelt vaak wel verkoelend en hydraterend aan, maar meer doet het ook niet vind ik. De Ambre Solaire After Sun zat al in het gamma. Het is een hydraterende verzorging die de bruining versterkt. Mijn huid is nog maar lichtjes gebruind dus het echte effect kan ik helaas nog niet zeggen, maar het is een lichte crème die fris aanvoelt en snel in de huid trekt. Als je graag after sun gebruikt is deze prijs kwaliteit zeker dik oké. 

Natural Bronzer prijs: €14,99
Sensitive Expert+ prijs: €12,99
UV Water SPF 30 Mist prijs: €17,49
After Sun prijs: €12,99




1 opmerking

  1. Ohh die lijken me erg fijn! Ik gebruik er nu een van Babor en La Roche Posay

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.