Mijn zomer skincare routine met Avène

donderdag 13 juni 2019


Het is misschien nog niet tropisch warm in ons land, toch merkte ik al enkele weken aan mijn huid dat ik mijn skincare routine stilaan mocht veranderen. De meest hydraterende crème zet ik weer even aan de kant waardoor ik nu opnieuw naar lichtere texturen grijp. Van Avène ontving ik een erg leuke summerbox met producten die ik meteen in mijn dagelijkse verzorging ging gebruiken. 


Mijn Avène zomer skincare routine bestaat uit:

Stap 1 Clean & Soothe
Zowel in de ochtend als 's avonds reinig ik mijn huid, ik sla dit echt nooit over en vaak kijk ik naar deze me-time momenten uit. De Micellaire lotion van Avène heeft een dubbele werking: hij reinigt de huid, verwijdert make-up en zorgt daarbij ook voor een hydraterend effect. Mijn make-up eraf halen doet de lotion als de beste, meestal struggle ik met het verwijderen van mijn mascara maar dit gaat heel vlot. In de ochtend kan ik de milde reiniging ook zeker appreciëren, want hij droogt mijn huid niet uit. 
Een multifunctioneel product dat ik vooral in de zomer graag bij de hand heb is de Thermaal water spray. De spray kalmeert en verzacht de huid wat erg prettig is bij warm weer, maar ook wanneer je huid geïrriteerd is.  Gebruik hem ook om je make-up te fixeren, iets wat ik zelf wel snel vergeet, maar de fijne nevel van de Thermaal water spray voelt zo fijn aan dat ik hem graag meerdere keren per dag wil gebruiken. 
Tip: Zet in de zomer de spray in de koelkast voor een extra verfrissend effect!


Stap 2 Moisturize & Prepare
Winter of zomer, ik heb vaak last van een vermoeide huid die er een beetje dof uit kan zien.  Vooral bij stressmomenten of wanneer ik slecht heb geslapen ziet mijn huid hiervan af. Het Radiance Serum van Avène komt hiervoor helemaal to the rescue! Het serum combineert - een extract van rode vruchten die de cellen een 'boost' geven, samen met de antioxiderende kracht van een stabiele vorm van vitamine E, - een frisse textuur met een rosé poederachtige finish die het gladstrijkende effect van Refinyl combineert met soft-focus bestanddelen die de tekenen van vermoeidheid vervagen en de huid doet stralen en - het kalmerend en verzachtend Thermaal Water van Avène. 


Stap 3 Protect & Enhance
Nog een stap die ik zelden oversla is het smeren van SPF50. In de winter kan het al eens zijn dat ik dit skip, toch zeker op dagen dat ik bijna niet de deur uit ga of wanneer het de hele dag grijs en bewolkt is, maar in de lente en zomer bescherm ik mijn huid dagelijks tegen de zon. De nieuwe B-Protect 50+ heeft een 3-in1 formule: hij beschermt tegen UV, tegen vervuiling en heeft een egaliserend effect. De textuur bevat microscopische kleine ingekapselde pigmenten die vrij komen zodra het product wordt aangebracht. Deze zorgen voor een subtiele tint die de huid doet stralen. 
Voor mij is het belangrijk dat een zonnecrème makkelijk uitsmeert en goed wordt opgenomen door de huid. De B-Protect 50+ doet dit prima! Ik nam hem ondertussen al mee zwemmen en ook voor dagelijks gebruik is hij prettig in gebruik. De subtiele tint die ze beloven is inderdaad subtiel, maar ik merk wel een licht egaliserend effect na het aanbrengen, wat zeker niet verkeerd is wanneer ik zonder make-up naar buiten zou komen. 



Stap 4 Sublimate
Nog een stap die ik zelden vergeet is het verzorgen van mijn lippen. De nieuwe Couvrance Beautifying lippenbalsems beloven de nodige voeding, bescherming en comfort te geven aan de lippen. Ze bevatten geen parfum wat voor de gevoelige huid ideaal is en bevatten SPF20. Als je net zoals ik last hebt van koortsblaasjes weet je dat de zon ook een trigger kan zijn om er weer eentje te laten opduiken. Voor mij is het daarom wel een must om mijn lippen tegen de zon te beschermen.
De Beautifying lippenbalsems komen in drie kleuren: Nude Tendre, Rose Velours en Rouge Éclat. De kleur is vrij transparant, zeker na één laag. Voor een iets intensere kleur kan je best meerdere lagen aanbrengen. 
De Nude Tendre lippenbalsem heb ik ondertussen in mijn handtas gesmeten, ik hou meestal het meest van een naturelle lippenbalsem overdag. Ze voelen super comfortabel aan op de lippen, glanzen mooi en zorgen voor voldoende voeding. Mijn huid is alvast klaar voor de zomer! 



Micellaire Lotion prijs: €15,50
Thermaal Water Spray prijs: €8,90
Radiance Serum prijs: €25,50
B-Protect 50+ 30ml prijs: €16,50 
Couvrance Beautifying Lippenbalsem prijs: €17,90


1 opmerking

  1. Wat een mooie producten! Ik ben al jaren een Avene fan en ben heel benieuwd naar het serum, de zonnecrème en de roze lippenbalsem!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.