IT Cosmetics - Your Skin But Better CC+ Oil-Free Matte Cream

zaterdag 22 juni 2019


In België mag het high-end merk IT Cosmetics misschien niet verkrijgbaar zijn (al heb ik een vermoeden dat daar verandering in gaat komen binnenkort!) toch heb ik dé foundation kunnen bemachtigen toen ik in Londen was. Ik heb het natuurlijk over de Your Skin But Better CC+ Cream. De foundation die ik bij tal van beautybloggers/YouTubers tegenkwam waardoor, je kan het al raden, ik natuurlijk hun lovende woorden moeilijk kon negeren en hem ook MOEST hebben. Ik kocht niet de originele foundation, maar de Oil-Free matte variant aangezien deze beter matcht met mijn type huid. 


Laat ik je eerst de vele voordelen van deze Your Skin But Better CC+ Oil Free Matte Cream even opsommen, want het zijn er heel wat:
het is een full coverage foundation 
hij bevat SPF 40 UVA/UVB 
hij geeft een brightening color correctie effect
hij bevat een hydraterend anti-age serum
hij zal poriën verdoezelen zoals een primer dat doet
donkere vlekken worden weggewerkt 
 hydrateert gelijk een dagcrème 

Klinkt als een droom foundation of niet? Er hangt dan ook een vrij prijzig kaartje aan vast. Ik betaalde er volgens mij een €35 voor. Nu, op zich valt dat best mee als je ziet wat je ervoor terugkrijgt. 
De verpakking vind ik mega handig, hij is makkelijk mee te nemen en heeft een pompje  waardoor je makkelijk kan doseren. Aangezien de foundation een volledige dekking geeft heeft hij een romige, iets dikkere textuur. Met een kwast krijg je het mooiste resultaat, hij blend ook makkelijk uit en voelt niet zwaar aan. 
Aangezien ik een gemengde huid heb en vrij snel glim in mijn t-zone vond ik de Oil-Free Matte versie toch net wat geschikter. Wat ik wel fijn vind is dat hij niet super mat is, maar eerder zo'n velvet finish geeft waardoor mijn huid er niet levenloos uitziet haha. Op gewone dagen blijft de glans wat langer tegengehouden, maar op warme dagen is dit net iets moeilijker. Ik verwacht ook niet dat mijn huid er de hele dag mat blijft uitzien, maar dat hij het al even tegenhoudt betekent al veel. 


Links mijn blote billen gezicht - Rechts mét de It Cosmetics Your Skin But Better CC+ Oil-Free Matte Cream 

Het effect van deze foundation is zó mooi! Ik vind hem echt geweldig. Het verdoezelt zo goed als al mijn vlekjes en roodheden. Hij voelt ook verzorgend aan en wetende dat ik beschermd ben tegen de zon is voor mij altijd een pluspunt. Ik smeer sowieso wel een SPF vòòr mijn foundation, maar moest ik het eens vergeten dat zit ik toch even safe. Afpoederen is niet echt nodig aangezien hij mat is, soms doe ik dat wel hangt zo'n beetje van mijn goesting af. 
De make-up artist van IT Cosmetics raadde me de kleur Medium aan, die me nu goed gaat, maar in hartje winter denk ik dat Light me beter zou passen. Dus die ga ik me dan waarschijnlijk wel aanschaffen, want ik ben verkocht! 



Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.