Charlotte Tilbury - Magic Away Liquid Concealer

zondag 19 mei 2019


Ook ik laat me heel vaak beïnvloeden door de mening van anderen. Zo leek de Magic Away Liquid Concealer van Charlotte Tilbury dé concealer die ik moest proberen. Niet dat ik meteen een nieuwe concealer nodig had, maar ik gebruik ze wel allemaal op dus dat doet mijn schuldgevoel een beetje wegtrekken. Zeg nu zelf, een Charlotte Tilbury product is moeilijk te weerstaan. Ik smelt steeds voor de mooie verpakkingen en de Magic Miracle Precision cushion applicator leek me erg fijn. Maar is hij nu echt zó goed? 



DE MAGISCHE BELOFTE 
De meest magische concealer voor een perfect uitziende huid. Magic Away is een vloeibare concealer die full coverage belooft te zijn. Donkere kringen, vlekjes en imperfecties worden meteen verdoezelt. Fijne lijntjes en rimpels verminderen, de huid lijkt glad gestreken. Perfect voor het gebied rond de ogen, want de concealer werkt ook liftend en geeft een frisse uitstraling. Daarnaast is Magic Away water resistant en long-wearing (tot 15u lang). 
De Cushion applicator belooft de concealer makkelijk aan te brengen onder de ogen en voor een flawless finish te zorgen. Mij deed dit meteen aan de Maybelline Age Rewind Eraser Eye concealer denken. Alleen is de Cushion applicator niet zo soepel, eerder aan de stevige kant, wat het voor mij minder aangenaam maakt. 
Door aan de onderkant te draaien komt het product naar boven. Het duurt wel even en zo merk je helaas ook dat de Magic Away concealer niet erg veel product bevat (4ml). Eigenlijk hetgene wat zichtbaar is zit er daadwerkelijk in. Zuinig is hij ook niet, doordat de applicator veel opslorpt maar dat verwachtte ik al. 
De kleurkeuze is ok, met 16 tinten is hij vrij uitgebreid. Ik heb me laten helpen door een verkoper in de winkel. Hij raadde me de kleur 4 Fair aan. Achteraf vind ik deze misschien iets te warm voor mij, maar daar kan ik nog wel mee leven. 


Links: zonder concealer Rechts: met de Magic Away Liquid Concealer 

Zoals je ziet is het verschil niet enorm. Ik vind de Magic Away Concealer niet full coverage, eerder licht tot medium. Je kan hem lichtjes opbouwen, maar dan nog is de dekking niet volledig. 
De textuur vind ik wel heel aangenaam, hij voelt zeer licht aan op de huid en is eerder hydraterend. Ik merk dat mijn huid onder de ogen er gladder uitziet en de fijne lijntjes minder opvallen. Hij trekt niet in de lijntjes en blijft de hele dag mooi op zijn plaats. MAAR magisch vind ik hem niet, ik had er net iets meer van verwacht. Vooral de dekking vind ik teleurstellend. Eerder een concealer die ik zou dragen op dagen dat ik voor een naturelle look ga. 

Charlotte Tilbury is verkrijgbaar in de Bijenkorf
Magic Away Liquid Concealer prijs: €30

4 opmerkingen

  1. oh die wil ik zeker ook eens proberen. Goeie tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi product zeg, je hebt ook een fijne review geschreven meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat hij niet zo dekkend is! Maar die verpakking is wel prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De verpakking vind ik wel heel mooi. Maar de prijs is niet goedkoop voor 4ml product en als dan de dekking bwa bwa is. Dan denk ik dat ik dit product ga skippen.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.