Collection | Lasting Perfection Concealer

woensdag 22 maart 2017


Na jaren deze concealer vaak voorbij te zien komen en er vooral iedereen vol lof over te horen praten is het eindelijk mijn beurt om hem uit te proberen. Hij stond daarom ook zonder twijfel op mijn Londen lijstje afgelopen december, omdat hij bij ons niet te verkrijgen is. Ik heb het natuurlijk over de Lasting Perfection concealer van Collection. Dé beste budget concealer als ik iedereen mag geloven, maar ben ik er ook van overtuigd? 


De Lasting Perfection Concealer van Collection nam ik bij Boots mee. Hij ziet er niet zo bijzonder uit qua verpakking, maar voor die prijs kan je geen fancy concealer verwachten denk ik dan. 
Wat me meteen opviel was dat de kleurkeuze erg beperkt is. Zo heb je maar vier tinten, waarvan je geluk moet hebben dat hij juist met je huid matcht. Ik ben voor de lichtste kleur 'Fair' gegaan, omdat Medium voor mij meteen te donker zou zijn. Bij professionele merken zoals Urban Decay is de kleurkeuze enorm is kan je ook kiezen tussen koel, warm en neutraal. Omdat neutraal het beste bij me past is Fair iets te gelig voor mij en helaas is hij ook een tikkeltje te licht. Nu ik op mijn bleekst ben gaat hij nog net, maar in de zomer zal ik hem niet moeten gebruiken. 

De Collection concealer belooft imperfecties en vlekjes te bedekken tot wel 16 uur lang. Hij is waterproof en blijft de hele dag op zijn plek zitten zonder in de lijntjes te trekken. 


Links zonder en rechts met de Lasting Perfection Concealer van Collection

Het viel me meteen op dat deze concealer een vrij romige textuur heeft en hierdoor iets stroever aanbrengt. Misschien is hij hierdoor minder geschikt om onder de ogen te gebruiken, maar door zijn dekking doet hij het daar wel erg goed. De huid onder mijn ogen ziet er meteen egaal uit en ik krijg er een frisse blik door. 
Ik vind hem wel minder makkelijk te blenden dan dat mijn favoriete concealer doet en hij is ook iets opvallender. Toch zit hij er op het einde van de dag nog steeds perfect op en is hij niet tussen de lijntjes gekropen. 
Vind ik dit nu dé beste concealer? Wel, ik zou hem zeker een erg goede budget concealer kunnen noemen. Hij is zeker het proberen waard (als de kleuren jou beter liggen). Vooral als je last hebt van donkere kringen en graag rode vlekjes enz. wilt bedekken is hij erg fijn. Maar het is niet mijn top favoriet. Ik blijf enorme fan van de Naked Skin concealer van Urban Decay. Een droom om mee te werken, maar wel met een redelijk verschil van prijs. 


Prijs bij Boots: £3,99 (ongeveer €4,60)




10 opmerkingen

  1. Heb deze ook onlangs gekocht. Vind de concealer zeker niet slecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me echt een hele fijne concealer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoor inderdaad ook iedereen vol lof praten over deze concealer. Wat jammer dat er zo weinig kleurkeuze is. Ik ga dan liever voor mijn favoriete low budget HD concealer van NYX. Die kost niet zo heel veel meer dan deze, maar je hebt er wel veel kleurkeuze.
    Ik heb nog nooit gewerkt met de concealer van Urban Decay, maar deze staat zeker en vast ook op mijn lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is de eerste concealer die ik volledig heb opgemaakt omdat ik hem zo fijn vond! Ook sowieso één die in mijn kleur beschikbaar is (lang leve de lichte huidjes), ik vond hem erg fijn. Ik wil wel snel weer naar London terug om hem te halen nu ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een prima product! De concealer van urban decay staat ook nog op mijn wishlist en die wil ik echt HEEL graag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het echt een hele goede concealer voor de prijs. Het is inderdaad misschien niet de beste concealer, maar in zijn prijsklasse zeker wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het verschil is goed zichtbaar, ik ken dat merk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoor en lees er inderdaad veel goeds over! Blijft jammer dat ze hem hier niet verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor de prijs lijkt het me een zeer goede concealer! Toch sla ik over en houd ik het bij m'n concealer van Make-up Forever.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.