Niacinamide - The Inkey List vs The Ordinary

zondag 28 februari 2021

 


Mijn allereerste kennismaking met Niacinamide dateert al van meer dan drie jaar terug. Ik plaatste toen een bestelling van The Ordinary waar ik heel enthousiast over was, maar eigenlijk nog maar weinig over Niacinamide wist. Mijn huid reageerde er niet meteen goed op en ik merkte niet echt verschil waardoor ik het product een tijdje aan de kant liet staan. Toch haalde ik het later weer naar boven en hield ik even vol. Sindsdien vind ik Niacinamide helemaal geweldig en heb ik al wat flesjes opgemaakt. Omdat Niacinamide toch wel erg populair geworden is komen er steeds meer cosmeticamerken mee op de markt. Ik ben nu wel trouwe fan van The Ordinary, maar bestelde eind vorig jaar ook eens een flesje van The Inkey List. Het leek me leuk om deze te vergelijken aangezien The Inkey List zich ook richt op actieve (en felbegeerde) ingrediënten zonder veel tralala en vooral budgetproof is. Maar naar welke gaat nu mijn voorkeur? 



Voor wie totaal nog niet bekend is met Niacinamide, Niacinamide oftewel vitamine B3 is een ingrediënt dat ontstekingsremmend werkt, de talgproductie remt en pigmentvlekken + roodheden vermindert.  Je kan dus zeggen dat het je huid egaler maakt en een glimmende huid onder controle houdt. 

Beide producten bevatten 10% Niacinamide. De Niacinamide van The Ordinary bevat hiernaast ook nog 1% Zink wat de eigenschappen van Niacinamide versterkt, want zink staat er voor bekend om acné problemen te verhelpen. 

Ingrediënten The Ordinary Niacinamide + Zink 1%:  Aqua (Water), Niacinamide, Pentylene Glycol, Zinc PCA, Dimethyl Isosorbide, Tamarindus Indica Seed Gum, Xanthan gum, Isoceteth-20, Ethoxydiglycol, Phenoxyethanol, Chlorphenesin


De Niacinamide van The Inkey List bevat dan weer 1% hyaluronzuur dat de huid helpt te hydrateren. Wanneer ik de ingrediëntenlijsten bekijk van beide producten is die van The Ordinary korter, maar die van The Inkey List bevat dan weer extra actieve ingrediënten zoals Squalane en Leuconostoc/Radish Root Ferment Filtrate (goede bacteriën). 

Ingrediënten The Inkey List Niacinamide: Water (Aqua/ Eau), Niacinamide, Glycerin, Propanediol, Butylene Glycol, Squalane, Leuconostoc/Radish Root Ferment Filtrate, Hyaluronic Acid, Phenoxyethanol, Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Hydroxyethylcellulose, Phospholipids, Xanthan Gum, Glycine Soja (Soybean) Extract, Allantoin, Disodium Edta, Polysorbate 60, Panthenol, Glycolipids, Glycine Soja (Soybean) Sterol, Disodium Phosphate, Citric Acid, Sodium Phosphate


Over de verpakking ga ik kort zijn. The Ordinary wint. Het flesje oogt niet goedkoop en ik hou van het pipetje wat het doseren altijd makkelijker maakt. Terwijl de verpakking van The Inkey List heel basic is en de opening bovenaan snel vies wordt aangezien er altijd product blijft zitten. 

De textuur is van beide net wat steviger dan water. De Niacinamide van The Inkey List is zelfs wat voller, maar ze worden beide heel goed opgenomen door de huid. Ik raad wel aan om er zuinig mee om te gaan. Het is niet nodig om er een dikke laag van aan te brengen. De Niacinamide van The Ordinary schuimt zelfs lichtjes wanneer je er teveel van aanbrengt. 

Welke ik nu beter vind kan ik eigenlijk moeilijk zeggen, ik vind ze beide zeer fijn. Ik heb wel een lichte voorkeur voor The Ordinary. Ik heb de indruk dat deze het beste voor mijn gemengde huid werkt. Terwijl ik die van The Inkey List in de winter wel aangenamer vind door de hyaluronzuur. Ik zou deze dan ook eerder aanraden voor iemand met een droge huid. 

Qua prijs is The Ordinary net wat goedkoper, voor 30ml betaal je bij Douglas €7,50 terwijl de Niacinamide 30ml van The Inkey List rond €8 zit bij Cult Beauty. Bij Boozyshop kost hij zelf €11,95, maarja dat zorge kosteloos shoppen in de UK zit er helaas niet meer in dus ik zie me niet snel nog iets bij CB bestellen. 


Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.