The Ordinary - Salicylic Acid 2% Masker

zaterdag 12 september 2020


Het gebruik van acids (zure) die exfoliërend werken is iets wat ik de laatste jaren zo goed als dagelijks toepas in mijn huidverzorging. Caroline Hirons raadt het ook met veel enthousiasme aan in haar Skin Care boek en ik moet zeggen dat dit inderdaad dag en nacht verschil geeft aan mijn huid. 
Ik gebruik al enkele jaren de Glycolic acid van Pixi die de collageen productie stimuleert en ervoor zorgt dat een doffe teint meteen weer straalt, maar ook Salicylic Acid is me niet onbekend. Salicylzuur werkt erg fijn voor een vettere huid die last heeft van puistjes en onzuiverheden. Deze acid werkt namelijk diepreinigend. The Ordinary bracht een tijdje terug het Salicylic Acid 2% Masker uit wat me meteen aantrok, want veel hartjes voor The Ordinary. 

Wat me meteen opviel en wat ik niet direct had verwacht is dat de formule van het masker houtskool en klei bevat. Nu, het is wel een topcombinatie natuurlijk om onzuiverheden aan te pakken. Salicylzuur gaat dode huidcellen verwijderen aan het oppervlak van een vette en onzuivere huid, terwijl houtskool en klei nog eens extra diepreinigend werken. Het Salicylic Acid 2% masker gaat ervoor zorgen dat de huid gladder wordt en er ook een stuk helderder uitziet. De onzuivere huid wordt terug rustig en herstelt sneller.



Het Salicylic Acid 2% masker mag je twee keer per week gebruiken. Het mag ook niet langer dan 10 min. op de huid zitten, anders gaat je huid veel te gevoelig worden dus het is altijd wat oppassen bij het gebruik van exfoliërende producten. Ook wordt er altijd aangeraden een SPF te dragen na het gebruik van acids, maar ik hoop dat iedereen dat sowieso al dagelijks zoals mij doet ;) 
De textuur van het masker is minder dik dan ik gewend ben bij houtskool of klei maskers wat ik op zich veel fijner vind. Het masker wordt ook minder hard (beter voor de huid) en is makkelijker te verwijderen. 
Ik gebruik het masker vooral wanneer ik echt last heb van puistjes en dat is met het dragen van mondmaskers wel iets vaker tegenwoordig. Het valt me vooral op dat puistjes krimpen en sneller verdwijnen na het gebruik van dit masker (yay!). Ook zwarte puntjes lijken minder aanwezig te zijn en mijn huid krijgt meteen een gezonde glans. Weer een zalig product van The Ordinary dat ik zeker aanraad voor als je last hebt van een onzuivere, acné gevoelige huid. 

The Ordinary is o.a. te koop bij Douglas
Prijs Salicylic Acid 2% masker 50ml: €12,00




3 opmerkingen

  1. Ziet er goed uit zeg, mooie verpakking ook en het product klinkt ook veelbelovend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, klinkt als een heel fijn product!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben altijd al heel benieuwd geweest naar de producten van The Ordinary. Ik denk dat ik ze nu toch echt wel eens ga bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.