Urban Decay - Brow Beater + Inked Brow

donderdag 23 juli 2020


Ondanks mijn wenkbrauwen op zich best ok zijn, vul ik ze graag op om toch een mooi vol effect te creëren. Ik was jarenlang verkocht aan wenkbrauwpoeder, maar toch gebruik ik de laatste jaren steeds meer een wenkbrauwpotlood en af en toe eens een wenkbrauwgel. Toen ik de Brow Beater en Inked Brow van Urban Decay opgestuurd kreeg was ik meteen erg enthousiast om deze uit te proberen. Beide beweren ze waterproof te zijn wat in de zomer zeker van pas kan komen! 


Van de Brow Beater Microfine Brow Pencil and Brush (een hele mond vol!) en Inked Brow verpakking krijg ik meteen Urban Decay vibes. Dat metallic paars vind ik erg mooi en past gewoon perfect bij het merk. De dubbelzijdige werking van Brow Beater vind ik heel handig. Aan één kan heb je het wenkbrauwpotlood en aan de andere kant een spoolie (oftewel wenkbrauwborsteltje). Hier kan ik niet zonder wanneer ik mijn wenkbrauwen doe. De long-lasting waterproof formule van het Brow Beater potlood bevat vitamine E, arganolie en kokosnootolie. Deze zorgen voor een gelijkmatige en zachte applicatie. 


De microfine teardrop tip zoals ze deze noemen zorgt ervoor dat je erg nauwkeurig te werk kan gaan. Het potlood hoeft ook niet geslepen worden wat ik wel een pluspunt vind, want zo verlies je minder product, heb je altijd de juiste dikte en moet je niet de moeite doen om te slijpen, lol. Wat ik wel jammer vind is dat het kleuraanbod vrij beperkt is.
Ik kreeg de kleur Brunette Betty opgestuurd. Normaal zou ik voor een taupetint gaan met mijn haarkleur, maar gelukkig kan ik deze tint nog goed hebben. 
WAT IK ERVAN VIND?
Ik vind het potlood erg fijn en heel makkelijk in gebruik. Het brengt inderdaad zacht aan zonder meteen too much te zijn. Met de tip kan ik goed fijne haartjes tekenen en nauwkeurig te werk gaan. Het resultaat ziet er mooi en natuurlijk uit. Net zoals ik het wil! 


Links boven: naturel - Rechts: met Brow Beater - Links onder: met Inked Brow 


De Inked Brow Longwear Brow Gel vond ik al een stuk spannender om te gebruiken omdat deze semi-permanent zou zijn. Het is te zeggen, deze wenkbrauw gel blijft tot zo'n 60uur zitten. Hij is helemaal waterproof, zelfs sweatproof en vlekt niet. Anders dan ik gewend ben met een gekleurde wenkbrauwgel is het borsteltje. Het is eerder een klein kwastje, waarmee je de lege plekjes in je wenkbrauwen kan opvullen. Ook hier is het kleuraanbod hetzelfde, de namen komen trouwens overeen met die van het Brow Beater potlood wat ik dan wel weer slim vind. Zo kan je beide producten prima combineren. 
De tint van het potlood komt wel een stukje zachter over dan deze van de wenkbrauwgel. Voor mij is hij helaas te donker en te warm, maar ik heb hem toch getest en wil ook graag het resultaat laten zien (ik heb mijn wenkbrauwen er lichtjes mee ingekleurd zodat het niet te hard oogt). Moest ik de juiste tint hebben, zou ik deze zeker op warme dagen naar bovenhalen. De Inked Brow blijft echt muurvast zitten. Opvullen gaat prima met het borsteltje. Ik kan er best nauwkeurig mee werken. Het resultaat ziet er in mijn ogen wel minder natuurlijk uit dan met een wenkbrauwpotlood (ligt ook wel deels aan de donkere en té warme kleur voor mij). 
De Inked Brow is zeker aan te raden voor als je graag vollere wenkbrauwen wilt die de hele dag mooi blijven zitten. 

Urban Decay is te koop bij Ici Paris XL 
                                                                                             Brow Beater prijs: €20,99
 Inked Brow prijs: €25,90 




1 opmerking

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.