Clinique - Even Better Makeup SPF 15

zondag 9 februari 2020


Voor iemand die bijna dagelijks foundation draagt heb ik maar één grote vereiste: een foundation die niet zwaar op de huid ligt. Natuurlijk heb ik graag een goed dekkende foundation, maar sommige foundations zijn iets te duidelijk aanwezig op de huid en kunnen snel beginnen ophopen. 
Enkele maanden geleden leerde ik de Even Better Makeup foundation van Clinique kennen op hun National Even Better Day event. Deze foundation werd in de kijker gezet en met behulp van een mua werd er naar de juiste tint gezocht voor je huid. Ik vond het effect van de foundation er meteen erg mooi uitzien, geen wonder dat het een besteller is. Hoogtijd dus om je er meer over te vertellen. 


Geen fancy verpakking voor deze foundation, maar gewoon een goede basic tube die makkelijk in het gebruik is en superlicht aanvoelt. Ideaal dus om mee te nemen op trip/reis. Geloof me, ik vind dit erg handig want ik probeer meestal de minst zware producten in te pakken. 
De Even Better Makeup foundation komt maar liefst in 56 tinten! Ja, je leest het goed, hier zit ongetwijfeld wel een juiste kleur met ondertoon tussen voor ieder. 
Mijn match is CN 28 Ivory, ik behoor tot de lichte huidtypes en heb een vrij neutrale ondertoon. 

EVEN BETTER
Wat claimt deze foundation nu net? Wel, hij perfectioneert en egaliseert de huid. De dekking is matig en hij zou de huid actief verbeteren bij elke applicatie. Met zijn SPF 15 beschermt de foundation je huid tegen toekomstige verkleuringen. De Even Better Makeup foundation is geschikt voor een droge tot gecombineerd vette huid. 


Look met Clinique Even Better Makeup, zonder afpoederen 

Echt een zware full coverage foundation draag ik niet snel meer. Ik vind een matige dekking die je eventueel nog wat kan opbouwen perfect. 
Het resultaat met de Even Better Makeup foundation vind ik supermooi. Mijn huid ziet er egaler uit, maar ook gezond. De finish zou ik omschrijven als satijn, zeker niet volledig mat wat mijn huid levendiger maakt. Ik heb echt zo'n 'voelt aan als een tweede huid' gevoel bij deze foundation waardoor ik hem maar al te graag elke dag gebruik. 
Houdbaarheid is ook prima, misschien wel niet zo long-lasting als mijn geliefde Double Wear van Estee Lauder maar dat lijkt me moeilijk om te verslaan. 
De Even Better Makeup foundation krijgt alvast een ereplaatsje op mijn toilettafel! 

Clinique Even Better Makeup SPF 15 is o.a. te koop bij INNO en Ici Paris XL
Prijs: €34,50

2 opmerkingen

  1. Ziet er goed uit! Zelf draag ik op dit moment amper meer foundation, ik gebruik wel een concealer onder mijn ogen en thats it eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie natuurlijke foundation! Hij staat heel mooi bij je huid! Ik ben zelf ook wel heel erg fan van de producten van Clinique.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.