Clinique iD - Stel je eigen huidverzorging samen

donderdag 28 februari 2019


Iedereen kent vast wel het 3-stappenplan van Clinique. Vanaf het moment dat ik meer met mijn huid bezig was werd ik er ook aan voorgesteld en was ik razend benieuwd om het uit te proberen. Ik herinner me eigenlijk vooral de laatste stap nog, wanneer ik de Dramatically Different Moisturizer mocht gebruiken. Deze voelde zo fijn aan en gaf mijn huid meteen een shot aan hydratatie. Ondertussen zoveel jaren later en in een maatschappij waarin we nogal hoge eisen hebben is Clinique met een nieuwe concept op de markt gekomen: Clinique iD. Een aangepaste verzorging naargelang de behoefte van je huid. 


Dankzij Clinique iD kan je je eigen custom-blend hydratatie samenstellen. Eén product dat helemaal voldoet aan jou wensen. Er zijn liefst 16 combinaties mogelijk. Het begint met je favoriete hydratatie waaraan je een aangepaste booster toevoegt. Zo heb je de keuze uit de:
- Dramatically Different Moisturizing Lotion +: voor een droge tot zeer droge huid 
- Dramatically Different Oil-Control Gel: voor de gemengde tot vette huid
- Dramatically Different Hydrating Jelly: voor alle huidtypes 
Ik koos voor de Hydrating Jelly, een olie-vrije waterige gel die de huid 24u lang hydrateert en beschermt tegen vervuiling dankzij de Clean Shield Technology. De Jelly bevat hyaluronzuur en glycerine die beide erg hydraterend werken en vocht vasthouden. 

Voor de Active Cartridges Concentrate kan je kiezen uit:
- Vermoeidheid (oranje)
- Lijntjes en rimpels (paars)
- Irritatie (groen)
Poriën en ongelijkmatige huidstructuur (blauw)
- Onregelmatige teint (wit) 
De keuze uit de Active Catridges Concentrate was iets moeilijker, ik zou ze bijna allemaal wel kunnen/willen gebruiken, maar mijn huid heeft vooral vaak nood aan een oppepper. Fatigue (vermoeidheid) leek me daarom de iDeale match! Het concentraat bevat o.a. Taurine, waardoor je huid meteen een wake-up call krijgt en er minder vermoeid uitziet. Resultaat is een glowy, energieke huid. 

De Cartridge moet je altijd zelf nog plaatsen (wat super makkelijk is), want zo blijven de ingrediënten 'vers'. 
Verschiet dus niet wanneer je moisturizer niet helemaal vol lijkt te zijn, er moet nog plaats zijn voor de cartridge. 
Bij elk pompje krijg je 90% hydratatie en 10% van de geconcentreerde actieve werkstoffen. Ze komen er apart uit, op de swatch hieronder kan je zien dat er een klein streepje oranje gekleurd is. 



Ik gebruik mijn Clinique iD een kleine maand ondertussen en ik ben er erg aan gehecht geraakt. De Hydrating Jelly vind ik enorm fijn aanvoelen, de textuur is heel waterig en wordt meteen door mijn huid opgenomen. Eén pompje is trouwens voldoende, wat het product zeker zuinig maakt. Voor mijn gemengde huid is de Hydrating Jelly hartje winter waarschijnlijk net niet voldoende, maar nu de lente eraan komt gaat deze perfect zijn. Vooral omdat hij een olievrije formule bevat en geen vet laagje achterlaat. Mijn huid voelt de hele dag soepel en glad aan. Het effect van de Fatique booster is na het eerste gebruik al waar te nemen. Mijn huid ziet er minder dof uit. Vooral na een nachtje slecht te slapen ben ik blij dat ik deze kan gebruiken. Nu enkele weken verder is mijn huid meer glowy, iets wat ik na de winter altijd kwijt ben. Mijn Clinique iD kwam dus als geroepen! 


Goed om te weten: 
Clinique is vrij van parabenen, ftalaten en parfum. 
De Dramatically Different Hydrating Jelly bevat 115ml aan product, waar je 10ml aan toevoegt van de Active Cartridge Concentrate. 



Prijs Clinique iD: 49€


3 opmerkingen

  1. Wat grappig! Dit is echt een flinke stap in de beautywereld denk ik. Fijn dat het ook zo effectief is voor je 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze lijn van cremes van Clinique altijd zo fijn. Leuk die nieuwe toevoeging eraan. Ik ben toch ergens wel een beetje benieuwd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn product is dit en je hebt weer echt prachtige foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.