Urtekram│ Organic beauty products

donderdag 24 mei 2018


Ondanks ik veel producten uittest voor mijn blog probeer ik zo goed ik kan rekening te houden met wat ik allemaal op mijn huid smeer. Ik moet wel zeggen dat steeds meer merken met natuurlijke ingrediënten werken en hier kan ik alleen maar vrolijk van worden. Urtekram is me niet onbekend. Enkele jaren geleden testte ik er een conditioner van waar ik zeer tevreden over was. Natuurlijk was ik benieuwd naar meer. Vandaag stel ik je enkele producten voor die ik een tijdje geleden mocht uitkiezen. 


Urtekram is een Scandinavisch merk afkomstig uit Denemarken dat volledig biologisch is. Je vind Urtekram in gezondheidswinkels, maar tegenwoordig is het ook te koop bij Carrefour wat de bereikbaarheid wel makkelijker maakt vooral omdat er ook meer vraag naar is. 
Ze hebben een uitgebreid gamma aan gezichts-, lichaams-, en haarverzorging. Ik kreeg de Nordic Birch Cleansing Lotion en Skin Tonic, de Morning Haze Body Lotion en Coconut Leave-In Spray Conditioner toegestuurd. 


MORNING HAZE BODY LOTION 
Wat meteen opvalt aan biologische producten is dat ze veel vloeibaarder zijn. Vaak hebben ze ook een vrij kruidige natuurlijke geur - wat soms kan tegenvallen - maar van wat ik heb getest van Urtekram moet ik zeggen dat de producten allemaal erg aangenaam ruiken. 
De Morning Haze body lotion is hier een goed voorbeeld van. Ik vind de geur superlekker, lichtjes kruidig wel, maar op een zachte manier. Moeilijk te beschrijven haha maar zeker aangenaam.  
Morning Haze bevat o.a.:
Vitamine C, E en voedingsmiddelen afkomstig van moerasframbozen, vlierbessen en veenbessen. In combinatie met hyaluronzuur krijgt de huid de nodige voeding en vocht. 
De body lotion verdeelt makkelijk over het lichaam en voelt erg prettig aan. Hij wordt meteen goed opgenomen door mijn huid en laat deze soepel en glad aanvoelen. 


COCONUT LEAVE-IN SPRAY CONDITIONER
Nu blondie weer back in town is (oftewel: ik weer meer highlights laat zetten) moet ik mijn haren ook weer extra verzorgen. De Leave-In conditioner vind ik erg fijn om te gebruiken nadat ik mijn haren heb gewassen en ze handdoekdroog zijn. Niet enkel helpt de spray om droog haar te voorkomen ook houdt hij de vochtigheid in balans en helpt het haar te ontwarren. Hij heeft een natuurlijke kokosgeur waar ik van hou. Zo een chemische kokosgeur vind ik altijd zonde dus groot pluspunt hier.
De spray maakt mijn haren niet zwaar en maakt het ontwarren een stuk makkelijker. Yes!


NORDIC BIRCH - CLEANSING LOTION + SKIN TONIC 
Ik had niet verwacht om zo verkocht te zijn aan deze Nordic Birch reinigingslotion en tonic. De Cleansing Lotion zorgt voor een gezonde balans. Hij verwijdert restjes make-up grondig en geeft de huid de nodige vocht dankzij amandel-, jojoba- en olijfolie. Zowel de reinigers als tonic bevatten berkenbladextract dat ervoor zorgt de huid te versterken
De Skin Tonic verwent de huid met aloë vera en berkensuiker en heeft een liftend effect. De reiniger en tonic hebben een frisse, aangename geur en voelen hierdoor ook kalmerend aan nu het wat warmer is. Mijn huid reageert er supergoed op en voelt altijd zuiver en zacht aan na het reinigen. 

Voor meer informatie, neem zeker een kijkje op hun site



1 opmerking

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.