Kiehl's Cannabis Sativa Seed Oil Cleanser + Concentrate

zaterdag 23 mei 2020


Jawel hoor, deze nieuwe Cannabis Sativa Seed Oil Herbal collectie van Kiehl's is volledig legaal. Bij Kiehl's waren ze geïnspireerd op de apothekersachtergrond van het merk en het traditionele gebruik van krachtige kruiden. Hennepzaadolie staat er dan ook bekend voor zijn kalmerende en verzachtende eigenschappen. Iets wat ik de laatste tijd echt wel kon gebruiken. De producten zijn ondertussen ook grondig getest (én geliefd) waardoor het tijd werd om er meer over te vertellen. 



De Cannabis Sativa Seed Oil Herbal collectie bestaat uit een Cleanser en Concentrate. Ze zijn non-comedogeen (verstoppen de poriën niet) en zijn dus beide geschikt voor alle huidtypes, ook voor de vette huid en de huid die gevoelig is voor onzuiverheden. 
De Hennepzaadolie wordt koud geperst uit hennepzaad en heeft een natuurlijke groene kleur. Deze helpt om zichtbare roodheden te verminderen, maar ook een geïrriteerde huid te kalmeren en verlichten. Olie van groene oregano staat bekend voor zijn antioxiderende eigenschappen. Het werd vroeger gebruikt als ontstekingsremmer en kalmerend product voor de huid. 
Mijn huid zit toch wel tegen de gevoelige kant aan. Zeker met deze stressy periode die achter de rug is heb ik ook nog eens last van eczeem in mijn gezicht. Soms heb ik het onder controle, maar vooral voorzichtig zijn met wat ik allemaal gebruik is wel een noodzaak. 
De Cannabis Sativa Seed Oil Herbal Cleanser werkt erg kalmerend voor mijn huid. De geltextuur is licht en voelt verfrissend aan. De geur is lichtjes kruidig, maar niet overheersend. De cleanser reinigt prima en zacht. Mijn huid voelt nadien niet trekkerig of geïrriteerd aan, maar zuiver en zacht. Ook de roodheden in mijn gezicht zijn minder aanwezig nu ik de cleanser samen met het concentraat enige tijd gebruik en ik ben er zeker van dat mijn onzuiverheden onder bedwang worden gehouden met deze producten want ik heb hier nog weinig last van.  
Goed om te weten is dat bij de cleanser 96% van de ingrediënten uit natuurlijk oorsprong bestaan. 




Een gezichtsolie schrikt me met mijn gemengde huid niet af. Integendeel, ik gebruik ze graag maar wel enkel 's avonds anders kan het soms teveel worden. 
Het Cannabis Sativa Seed Oil Herbal Concentrate ruikt een stukje kruidiger dan de cleanser. De formule bestaat dan ook voor 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong en telt maar 13 ingrediënten wat op zich niet veel is. Hennepzaadolie is voor 60% aanwezig en staat ook als eerst in de lijst. 
Wanneer ik de olie gebruik verdeel ik enkele druppels in mijn handen die ik vervolgens lichtjes al drukkend en masserend aanbreng op mijn huid. De olie voelt meteen verlichtend aan en trekt vrij snel in de huid zonder vet aan te voelen. Je kan ook enkele druppels van de olie mengen met je dagcrème wat me zeker aan te raden lijkt voor iemand met een droge/trekkerige huid.
Mijn wangen zijn vooral aan de droge kant en zijn vaak rood dus ik vind de Kiehl's Cannabis Sativa Seed Oil producten hier erg fijn voor werken. Het eczeem in mijn gezicht reageert hier ook goed op, niet dat weggaat maar het wordt zeker niet erger of er uitgedroogd van wat sommige producten wel kunnen doen. 
Moest jij last hebben van een acné gevoelige, droge huid dan zou ik zeker deze producten eens bekijken. 



Kiehl's Cannabis Sativa Seed Oil Cleanser 75ml: €15,00
                                                                     100ml: €27,00
Kiehl's Cannabis Sativa Seed Oil Concentrate 30ml: €46,00


Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.