Les Couleurs De Noir | Make-up voor de overgevoelige huid

dinsdag 27 juni 2017


Ik zou het me niet kunnen voorstellen om geen make-up te kunnen dragen, maar vrouwen met een overgevoelige huid of allergie hebben hier helaas wel een probleem mee. Natuurlijk heb ik al eens irritaties opgelopen door het smeren van een bepaald product waar mijn huid niet tegen kon. Gelukkig verdwijnt dat snel als ik het product stop te gebruiken en op zich verdraag ik best redelijk veel.
Les Couleurs De Noir vind dat elke vrouw recht heeft op schoonheids- en verzorgingproducten, dus ook vrouwen met een allergie. Ik maakte er onlangs kennis mee en vertel je vandaag meer over enkele van hun make-up producten. 


Hoe gaat Les Couleurs De Noir te werk?
Wel hun gamma wordt ontwikkeld op basis van een Blacklist. Deze Blacklist bevat een lijst van ingrediënten die ze niet wensen te gebruiken, zodat de producten uiterst geschikt zijn voor vrouwen met een allergie. 
Hun gamma is al vrij uitgebreid. Van mascara, oogschaduws tot een CC Cream, je kan meteen een volledige make-up aanbrengen. 
De verpakkingen zijn eenvoudig, maar heel degelijk en van goede kwaliteit. Zwart staat duidelijk centraal. 
Ik mocht vier Les Couleurs De Noir producten uitproberen en stel ze even aan je voor. 


SOFT TOUCH BRONZING POWDER - €23,99
In de zomer kan ik moeilijk zonder bronzer, want het geeft mijn gezicht meteen meer kleur. De Soft Touch Bronzing Powder van Les Couleurs De Noir komt in twee kleuren: Blondes en Brunettes, waarvan ik hem in de kleur Blondes heb. De kleur is zeker niet te donker voor mij, zelfs vrij subtiel al kan je hem wel mooi opbouwen. De textuur is ultrafijn en zacht en het poeder brengt in combinatie met de poederkwast fijn aan.  



STYLO YEUX WR - €14,30
Voor de meest gevoelige ogen is deze oogpotlood een perfecte match. Het oogpotlood heeft een erg zachte en crèmige textuur waardoor je er makkelijk een lijntje mee kan maken. Door het slijpertje dat onderaan het potlood verborgen zit kan je het potlood bijslijpen en zo steeds nauwkeurig werken. Het smudge borsteltje is dan weer erg handig om het lijntje te vervagen en een smokey effect te creëren. De Stylo Yeux WR komen in vier kleuren. De kaki groene kleur sprong er voor mij meteen bovenuit en past altijd bij een zomerse/brons look. 


FULL GLOSS LIP MAXIMIZER - €17,30
Deze Full Gloss Lip Maximizer hydrateert de lippen en zorgt voor een instant langdurig volume. Het resultaat zijn vollere glanzende lippen die niet plakken. Deze lipgloss bevat munt en ruikt er ook zachtjes naar. De munt zorgt er ook voor dat de lippen lichtjes beginnen te tintelen nadat je de gloss hebt aangebracht. Vind ik dat mijn lippen er echt voller uitzien? Nee, toch niet. Een lipgloss doet je lippen altijd wel wat voller lijken, maar aangezien ik weinig pigment heb in mijn lippen ogen ze niet snel voller. 
De Full Gloss Lip Maximizer houdt mijn lippen wel zacht en brengt door de unieke applicator vorm makkelijk aan. 



POEDER KWAST N°01 - €38,00
Deze poederkwast bevat synthetische haren van hoge kwaliteit. Hij is hierdoor diervriendelijk, hygiënischer en gaat langer mee. Hij is zowel voor compacte als losse poeders geschikt. Ik vind hem zeer aangenaam! Hij is erg zacht en brengt poeders mooi egaal aan. Deze poederkwast is zeker een aanwinst in mijn kwastencollectie! 


Look waarmee ik alle producten heb gebruikt. Voor mijn ooglook heb ik het potlood vervaagt voor een zacht smokey effect. Dankzij de bronzer zie ik er net wat meer sunkissed proof uit en de lipgloss geeft het geheel een frisse uitstraling! 
Last van een allergie of overgevoelige huid? Ga Les Couleurs De Noir zeker eens uitproberen als je de kans hebt! Maar deze producten zijn voor iedereen geschikt, de actieve ingrediënten die deze producten bevatten houden je huid gezond wat altijd mooi meegenomen is. 



Les Couleurs De Noir is te koop bij de apotheek. Voor meer informatie en verkooppunten kan je naar hun website gaan.  



3 opmerkingen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.