NYX | Jumbo Eye Pencil 'Rust & Sparkle Nude'

zondag 28 mei 2017


De bekendste Jumbo Eye Pencil van NYX is zonder twijfel Milk. Een intens wit romig potlood dat zowel een fijne basis is om oogschaduw beter te laten uitkomen, maar ook om creatief mee aan de slag te gaan. 
Ik ben niet een extreem grote oogpotlood gebruiker, omdat ik het vaak vergeet eerlijk gezegd. Toch is het makkelijk in gebruik en kan je met de Jumbo Eye Pencil in één, twee, drie een mooie ooglook creëren. Bij de opening van NYX in Hasselt (ondertussen weer enkele maanden geleden) nam ik twee nieuwe kleurtjes mee: Rust en Sparkle Nude. 


In de loop der jaren hebben de Jumbo Eye Pencils een kleine make-over gekregen, want mijn eerste Jumbo Eye Pencil 'Black Bean' ziet er een beetje oldschool uit ten opzichte van deze. NYX heeft hun verpakkingen hierdoor een professioneler uitzicht gegeven. 
Ook in het potlood zelf zit er verschil, want mijn Black Bean potlood is een echt potlood, terwijl deze nu met plastiek omhuld zijn. Gelukkig merk ik niet echt moeilijkheden met het slijpen. 

De reden waarom ik deze Jumbo Eye Pencils graag gebruik is omdat ze zo romig zijn en daardoor ontzettend makkelijk aanbrengen. Ze bevatten een mix van minerale olie en poeder. Je oogleden zijn gevoelig dus als ik er met een potlood te hard op moet wrijven vind ik dat maar niets. Ik vind ze perfect voor een smokey eye, ze blenden gelijk niets en het lijkt alsof je veel moeite in je ooglook hebt gestoken terwijl het best snel gaat. 
Wél moet je er altijd een basis onder aanbrengen + nadien er met een oogschaduw overheen gaan om creasen te voorkomen. Voor iemand met vette oogleden is dit niet altijd ideaal, maar dat kan je moeilijk vermijden met een romige basis. 



De kleuren die ik meenam zijn Rust en Sparkle Nude. Rust kan ik best omschrijven als een roest rood-bruine kleur met een rode shimmer in. Hoe mooi is deze kleur wel niet! Ik was er meteen helemaal weg van. 
Sparkle Nude is een champagne kleur met enorm veel glans. Mooi om een natuurlijke look mee te maken, maar ook erg fijn om als highlighter te gebruiken. 



Voor deze ooglook gebruikte ik Rust als basis en heb ik Sprakle Nude in het binnenste van mijn ooghoek aangebracht. 
De kleur van Rust valt wat weg omdat ik niet exact dezelfde kleur van oogschaduw er overheen heb aangebracht, maar je kan wel zien dat de kleuren intenser zijn. 



Prijs NYX Jumbo Eye Pencil: €6,25


6 opmerkingen

  1. Rust is zo mooi, maar die andere ook! Ik ben een grote fan van de Nyx Jumbo Eyepencils!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh die roest-bruine kleur is zo onwijs mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw die zijn mooi! Ik heb alleen Milk, maar zou ook wel andere kleurtjes willen nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleur is het hé, ik heb hem ook in m'n stash! (ergens..)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie ooglook heb je gemaakt. Welke oogschaduw geeft die mooie glans in het midden?

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.