Huda Beauty | Rose Gold Eyeshadow Palette

donderdag 18 mei 2017


Wat als je een palette tegenkomt waarvan je meteen verliefd wordt op de kleurkeuze en je weet dat je daadwerkelijk elke kleur zou gebruiken? Wel, dat was toch wel mijn eerste indruk van het Huda Beauty Rose Gold oogschaduw palette. Het had me niet meteen losgelaten toen ik het in Harrods zag liggen vijf maanden geleden, maar omdat het uitverkocht was begon ik de hoop wel op te geven. Vorige maand kreeg ik een mailtje dat het palette bij Cult Beauty te verkrijgen was en toen heb ik niet lang getwijfeld (wel, toch eventjes aangezien het een flinke duit kost!). 


Ik stond op het punt om het Modern Renaissance palette van Anastasia Bevery Hills te kopen, want geef toe deze twee paletten zijn aan elkaar gewaagd. De kleuren liggen allemaal vrij dicht bij elkaar, enkel het Huda Beauty palette bevat ook foiled oogschaduws die mijn ogen uitstaken. Mijn keuze was dus snel gemaakt. 
De verpakking is eerlijk gezegd niet erg bijzonder, het oogt wel mooi natuurlijk omdat je meteen ziet wat voor kleuren het palette bevat als je het omhulsel verwijdert. Het is van vrij stevig karton en bevat geen spiegel noch kwast. Voor mij zijn die laatste twee niet noodzakelijk, want vooral de kwast skip ik meestal toch uit een palette. Toch mocht het palette nét dat tikkeltje meer zijn voor zijn prijs vind ik. Zelf probeer ik zo zorgzaam mogelijk met mijn make-up om te gaan, maar ik kan me voorstellen dat deze verpakking niet voor iedereen ideaal zou zijn. En wanneer je het graag zou meenemen, wel ja dan kan een spiegel in een palette toch wel erg handig zijn. 


Het Rose Gold palette bevat in totaal 18 oogschaduws, waarvan 7 foiled/metallic kleuren, 1 highlighter en 10 matte tinten. 
De foiled/metallic kleuren zijn stuk voor stuk echte plaatjes. Ik ben vooral fan van de gouden kleur '24k', het rosé goud 'Rose Gold' en de rode kleur 'Fling'. 
Van de matte tinten vind ik vooral 'Maneater', 'Bossy' en 'Shy' geweldig, maar zoals ik zei zijn alle kleuren voor mij zeker bruikbaar en helemaal mijn ding.
Ondanks het een warm palette is zit er toch één koele tint in namelijk 'Flamingo'. Best opvallend eigenlijk, maar zeker een toffe kleur om als accent te gebruiken.


Swatches: Dubai - Fling - 24k - Rose Gold - Trust Fund - Angelic


#Blessed - Bossy - Flamingo - Shy - Bae - Moondust 


Black Truffle - Suede - Coco - Maneater - Henna - Sandelwood 

Zo, de pigmentatie ziet er netjes uit! Al moet ik zeggen dat niet elke oogschaduw evenveel kleur afgeeft bij de eerste veeg. De zwarte kleur Black Truffle heb ik best moeten opbouwen wat ik wel een beetje jammer vind. Ook bij de foiled/metallic oogschaduws doet de ene het beter dan de andere. Ik vraag me vaak af waaraan dat ligt, want je zou eerder verwachten dat de pigmentatie gelijk zou zijn. 
De matte oogschaduws geven zo goed als geen fall out. Met de foiled/metallic oogschaduws is het een beetje opletten, maar dat komt ook door hun losse textuur. In het algemeen vind ik ze fijn werken en kan ik er erg mooie looks mee creëren. Ik heb hier en daar al wat complimentjes ontvangen wanneer ik het palette heb gebruikt dus dat is altijd leuk!

Ik maakte ondertussen mijn festivallook met het Huda Beauty Rose Gold palette en ook deze look is onlangs nog op Instagram verschenen:


Ik weet niet als ik te kritisch ben, want voor die prijs verwacht je gewoon veel, maar ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop. Dit is echt een pareltje in mijn collectie wat ik maar al te graag naar bovenhaal. 

Het Huda Beauty Rose Gold palette is bij Cult Beauty te koop voor £56. Helaas is het momenteel uitverkocht, maar je kan je altijd op de wachtlijst zetten als je het nog graag wilt bemachtigen. 





5 opmerkingen

  1. Wauw wat een prachtig palette zeg love it! de pigmentatie kan beter maar misschien doet die het beter op een oogschaduwbasis?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw wat een mooi palette. De kleurtjes zijn niet meteen iets wat ik zelf zou dragen. De look die je gemaakt hebt is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dit palette al flink zitten eyeballen, net als dat van ABH. De prijs houdt mij telkens tegen, het als het idee dat ik niet nog meer oogschaduw nodig hebt :p.
    Prachtig palette en mooie look !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi palette! Mooie draagbare kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet zeggen dat ik van sommige kleuren wel net even iets meer had verwacht, maar over het algemeen is het zeker een mooi palette! Fijn dat je er blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.