Reinigen op een zachte manier met Corine de Farme

zondag 20 mei 2018


Hoeveel ik ook van make-up hou, het is vooral een zalig gevoel om het er 's avonds weer af te halen. Ik begin altijd met micellair water en soms nog een demaquillant voor de ogen. Dat varieert nog al eens hoe zwaar mijn ooglook is en of ik een waterproof mascara draag. Op dit moment ben ik enkele nieuwe producten aan het gebruiken die me zeer goed bevallen. Maak kennis met Corine de Farme.

Voor mij is het zelf een eerste kennismaking met Corine de Farme. Het merk richt zich vooral op baby's en vrouwen waarbij ze beautyproducten aanbieden voor de gevoelige huid. De producten zijn daarom ook hypoallergeen, vrij van parabenen en verrijkt met  100% natuurlijke extracten. Vier van hun belangrijkste ingrediënten zijn calendula (werkt verzachtend en kalmerend), pioen (heeft kalmerende eigenschappen), korenbloem (werkt regenerend en kalmerend) en monoï (werkt hydraterend en verzachtend). 


ZUIVEREND MICELLAIR WATER 
Het belangrijkste wat ik in een micellair water zoek is dat het mijn make-up grondig verwijdert zonder mijn huid droog en trekkerig te laten aanvoelen. Het zuiverend micellair water van Corine de Farme is verrijkt met pioenextracten. Het verwijdert op een milde, maar toch doeltreffende manier make-up. Mijn huid voelt nadien zacht aan. De 500ml fles vind ik trouwens erg fijn in gebruik, hier kom ik ook wel een tijdje mee verder. 


MICELLAIR EYE MAKE-UP REMOVER 
Ik wissel de laatste tijd vaak af met mascara's. Op dit moment ben ik grotere fan van waterproof mascara's, gewoon omdat ze mijn wimpers veel beter gekruld houden. Het nadeel is dat ze veel moeilijker te verwijderen zijn. 
De 2 fasige waterproof oogreiniger is verrijkt met extract van korenbloem en camelia-olie. Het zorgt voor een dubbele doeltreffendheid - de reinigingsolie lost de make-up op en de micellaire oplossing vangt onzuiverheden op en verwijdert deze. 
Ik vind hem prima werken! Hij verwijdert mijn waterproof mascara goed en mijn ogen voelen nadien niet geïrriteerd aan. 


VERFRISSENDE DOEKJES VOOR HET GEZICHT EN LICHAAM
Ik moet zeggen dat ik niet vaak verfrissingsdoekjes gebruik. Vroeger nam ik het wel vaker mee, maar ik was nooit zo fan van het gevoel dat ze me gaven en de geur was meestal niet zo mijn ding. 
Wel, deze voor de gevoelige huid van Corine de Farme hebben een (niet overheersende) bloemengeur en ruiken heerlijk! De formule is verrijkt met extract van pioen, een hydraterende stof en plantaardige glycerine. Ze verfrissen niet enkel de huid, maar de huid wordt ook gereinigd. De doekjes op zich voelen lekker zacht aan op de huid en zitten in een erg handig pocket formaat dat je zo in je handtas kan steken of mee kan nemen op vakantie. 

Prijs Zuiverend Micellair Water: €6,00
Prijs Micellair Eye Make-Up Remover: €2,50
Prijs Verfrissend doekjes voor het gezicht en lichaam: €2,00
Corine de Farme is o.a. te koop bij Kruidvat en Di




Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.