Zes tips om beschadigd haar te voorkomen

woensdag 21 maart 2018


Ik ga niet zeggen dat ik het meest onhandelbare haar ooit heb, maar gemakkelijk is anders. Ik sta niet op met een haardos die altijd mooi in de plooi valt en droge lokken zijn me ook niet onbekend. Toch heb ik na zoveel jaren minder last van gespleten punten en zien mijn haren er volgens mij wel vrij gezond uit (ondanks het ontkleuren). Mijn haarroutine is me dan ook heilig en het leek me leuk om jullie mijn tips te delen hoe je beschadigd haar kan voorkomen. 

♥ Gebruik een shampoo en haarmasker die bij jou haren passen. 
Voor mijn blog mag ik heel wat haarproducten testen wat ik superleuk vind natuurlijk. Toch merk ik al snel waar mijn haren van houden en wat ik moet vermijden. Ik heb van mezelf droog haar en in combinatie met mijn blonde highlights gebruik ik het best een herstellende shampoo die mijn haren voedt. Je merkt snel dat herstellende maskers je haren veel zachter maken en ze veel makkelijker te stylen zijn. 
♥ Een verzorgende spray/crème die je haren ontwart na het wassen is iets waar ik ook niet meer zonder kan. Samen met mijn wetbrush ontwar ik mijn haren op een zachte manier, waardoor ik ze niet kan beschadigen. Wist je dat natte haren kammen helemaal niet goed is voor je haren? Natte haren breken veel sneller. Ik wacht dus altijd tot ze zeker handdoekdroog zijn. 
♥ Laat stylingtools aan de kant. Iets waar ik zelf moeite mee heb. Mijn stijltang is mijn beste maatje. Ik heb teveel slag in mijn haren wanneer ik het zo laat drogen en er niets mee doe. En nee niet zo'n beach waves effect, helaas. Ik probeer het gebruik van de stijltang wel te beperken tot max. twee keer per week.
♥ Wanneer ik dan toch mijn stijltang naar boven haal gebruik ik zonder pardon een heat protector. Deze beschermt het haar tegen de hitte van de stijl(krul)tang of föhn. Gebruik het, je haren zullen je dankbaar zijn! 
♥ Om mijn puntjes te verwennen gebruik ik na het stylen altijd een haarolie. Niet enkel worden de puntjes gevoed ook zien mijn haren er gezonder en minder droog uit. 
♥ Stel geen kappersbeurt uit. Ik ga best vaak naar de kapper. Niet dat ik daar zo gek van ben, maar mijn haren groeien erg snel waardoor mijn uitgroei (en grijze haren, ja damn it die zijn er al) te hard zichtbaar is. Ik laat mijn haren om de beurt knippen. Zo voorkom ik gespleten haarpunten en blijven mijn haren gezond. 













1 opmerking

  1. Ik moet dringend nog eens naar de kapper. Voor een kleuropfrisbeurt & knippen. Ik gebruik de Mythic Oil olie ook graag of ik heb er ook eentje van Matrix die prettig is.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.