Mijn huidige skincare routine - Winter editie

zondag 11 februari 2018


Brrrr, wat was het koud de afgelopen week. Al had ik er eigenlijk geen probleem mee en vind ik zo'n ijskoude winterdagen zelfs heerlijk. Beter dan regen in ieder geval. Gewoon wat dikker aankleden om naar buiten te gaan en lekker knus onder een dekentje kruipen eenmaal thuis. Mijn huid had wel wat extra verzorging nodig, want niet enkel de koude buiten maar ook de verwarming in huis droogt je huid helemaal uit. Ik moet wel zeggen dat dit de eerste winter is dat ik geen last heb van droge plekken in mijn gezicht. Volgens mij heb ik gewoon de producten gevonden die voor mij het beste werken. Ik kan niet anders dan mijn huidige skincare routine met jullie te delen. 



Het begint met je huid altijd goed te reinigen, maar op een zachte, milde manier en dan denk ik meteen aan micellair water. Ik reinig er zowel mijn ogen als mijn gezicht mee als eerste stap. Het haalt grotendeels mijn make-up weg zonder dat mijn huid er op reageert. 
Ik vermeld het de laatste tijd vaak dat ik gek ben op olie reinigers, voor mij werkt dit het beste in de winter. Grote favoriet is de Renaissance Cleansing Gel van Oskia. Het gemis is groot wanneer ik even een andere reiniger gebruik. Hij voelt gewoon zo prettig aan op mijn gezicht, haalt alle restjes make-up weg en laat mijn huid zacht en stralend achter. 
Nieuw in mijn ochtend routine is de Powerful-Strength Line-Reducing Concentrate van Kiehl's, waarbij mijn huid een flinke dosis vitamine C en hyaluronzuur krijgt. Ik ga nog niet veel over dit product verklappen, want er komt binnenkort nog een volledige review aan. Ik weet wel dat hyaluronzuur mijn huid een serieuze hydratieboost geeft. Ik gebruik daarom de Hyaluronic Acid 2% + B5 van The Ordinary vaak in de ochtend of avond voor mijn moisturizer. Weg vochtarme huid! Dit heeft mijn huid echt wel nodig. Wat de moisturizer betreft, deze mag net wat rijker zijn. Mijn huid doet het op dit moment goed met de Aura Mirabilis Legendary Cream van Roger & Gallet. 
's Avonds wissel ik al eens af met de Midnight Recovery Concentrate van Kiehl's of wanneer ik mijn huid extra wil verwennen gebruik ik DreamDuo van GlamGlow. Het fijne aan deze producten is dat ik steeds wakker word met een glowy huid, eentje die er niet dof uitziet. 
Ook de huid onder mijn ogen wordt in de watten gelegd met de Advanced Night Repair Eye Cream van Estée Lauder en tussendoor of als extraatje gebruik ik nog steeds graag de Hydrating Milky Mist van Pixi




2 opmerkingen

  1. Wauw, zoveel mooie merken die ik nog niet ken! De producten klinken stuk voor stuk heel erg fijn. Malou x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het altijd zo interessant om te zien welke skincare producten iemand gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.