The Ordinary | Coverage foundation

zaterdag 13 januari 2018


Toen ik The Abnormal Company binnenstapte in Londen was ik vooral tussen de skincare producten van The Ordinary aan het neuzen. Toch viel mijn oog al snel op hun foundation. The Ordinary heeft er twee: de serum foundation en de coverage foundation. Wie zou ik wat wijsmaken als ik niet voor full coverage zou gaan, want hoe egaler mijn huid hoe beter! Trouwens, deze foundation was met zijn lief prijsje van €6,90 een serieuze hype enkele maanden geleden dus je kan begrijpen dat ik hem gewoon moest proberen.



REAL SKIN, ONLY BETTER
De Coverage Foundation van The Ordinary komt in 21 tinten, wat best veel is! Ik ging meteen tussen de lichte tinten kijken en nam Light Neutral (1.2N) mee. Achteraf thuis ben ik niet helemaal overtuigd of dit dé perfecte kleur voor mij zou zijn en ook al is de kleur neutraal, ik vind hem best nog een gele ondertoon hebben. Sinds ik weet dat een neutrale kleur mij het beste past ben ik hier wel wat meer mee bezig. Toch moet ik zeggen dat The Ordinary zeker zijn best doet qua ondertoon in de tinten. Zo heb je keuze tussen zowel een roze, gele en rode ondertoon waarvan sommige zilveren of gouden highlights bevatten. Misschien dat ik binnenkort nog een andere kleur bestel zodat ik kan mengen. 

WAT BELOOFT DE COVERAGE FOUNDATION?
Full coverage baby! Deze foundation zou een volledige dekking geven, maar door zijn luchtige textuur niet zwaar aanvoelen op de huid en er natuurlijk uit blijven zien. De foundation gaat niet ophopen, zodat het cakey effect wordt vermeden. 
Mooi meegenomen is de SPF15 die in deze foundation zit. Zo voel ik me toch altijd een beetje beschermt tegen de zon (die op dit moment wel niet echt te zien is, maar bon).



Links: geen make-up | Midden: met enkel The Ordinary Coverage Foundation | Rechts: volledige make-up 

De verpakking is helemaal in The Ordinary vibes: eenvoudig en back to basic. Voor mij hebben ze een bepaalde uitstraling die ik erg leuk vind. Misschien geen luxe flesje, maar meer dan prima. Er zit in ieder geval een pompje op die je zowel open als dicht kan draaien. 
De Coverage Foundation is vrij vloeibaar, maar heeft toch nog een romige textuur. Hij is énorm gepigmenteerd waardoor je maar een kleine dot nodig hebt om je hele gezicht te doen. Ik breng hem met een bufferkwast aan en merk dat goed hij vlotjes blend. 
De foundation heeft een prima dekking, maar om hem full coverage te noemen vind ik een beetje overroepen. Om even te vergelijken: hij kan niet tegen de Double Wear foundation van Estée Lauder op. Wel ben ik tevreden met de (laten we zeggen) sterke medium dekking die hij geeft. Mijn oneffenheden en rode plekjes zijn verdwenen. 
Ik ben vooral fan van het natuurlijk ogend effect die deze foundation geeft en ik heb geen verstikkend gevoel van een te dikke laag op mijn gezicht. 
De finish is eerder mat, maar ook niet té. Ik merk wel dat ik snel ga glimmen doorheen de dag dus voor de zomer lijkt me dit niet zo'n ideale match met mijn huid. In de winter dan weer wel omdat ik sneller last heb van droge plekken. 
Op het einde van de dag zit de foundation nog best ok. Ik merk enkel bij mijn neusplooien dat hij lichtjes verdwenen is. 


De Coverage Foundation van The Ordinary is prijs kwaliteit zeker een aanrader. Verwacht geen full coverage, maar wel een medium dekking die nog steeds natuurlijk oogt. 

The Ordinary is o.a. te koop bij Beauty Bay en Cult Beauty. 



2 opmerkingen

  1. Ik heb minder nood aan een goed dekkende foundation. Dus ik denk dat dit een foundation zou zijn die ik gebruik als ik naar een feestje ga. Klinkt goed. Zeker voor de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.