Redken | Clean Maniac Micellair

woensdag 25 oktober 2017


Om mijn make-up te verwijderen ben ik een erg grote fan van micellair water. Het trekt vuil aan als een magneet en dit op een milde manier. Mijn favo kappersmerk Redken liet zich hierdoor inspireren en bracht de Clean Maniac lijn uit; bestaande uit een Clean-Touch shampoo en conditioner. Niet enkel reinigen ze krachtig het haar, de forumule is ook nog eens sulfaat- en siliconenvrij! 


Ik ben altijd enorm blij en benieuwd wanneer ik iets nieuws van Redken heb mogen ontvangen. Voor mijn haren werken de producten altijd erg fijn en heb ik heel wat liefde voor dit merk opgebouwd de laatste jaren. Nu moet ik zeggen dat ik er wel een beetje sceptisch tegenover stond om een micellaire shampoo uit te proberen die sulfaatvrij is. Maar ik testte vorig jaar de Nutrifier lijn van L'Oréal Professionnel uit die dat ook was en waar ik zeker tevreden over was. Ik heb wel de indruk dat je haren moeten wennen aan silicone- en sulfaatvrije producten dus het resultaat merk je pas na enkele wasbeurten. 
De micellaire technologie in deze lijn gebruikt reinigende 'micellen' om onzuiverheden (vuil en talg) op het haaroppervlak als een magneet aan te trekken en te verwijderen, dit terwijl het haar zacht en schoon achterblijft zonder het af te strippen. De Clean Maniac lijn is geschikt voor alle haartypes, ze drogen de haren niet uit en de kleur wordt ook niet vervaagd. 


Clean-Touch Shampoo        Prijs: €23
De Clean-Touch shampoo bevat de micellaire technologie waardoor vuil, stylingsresten en overmatige talk gelijk niets worden verwijderd. Dankzij een chelator, een antioxidant en uv-filter is hij erg lief voor het haar. De shampoo heeft een zeer zachte, beetje citrusachtige geur en is veel vloeibaarder dan ik gewend ben. Hierdoor gebruik ik ook wat meer dan anders al mag je van deze shampoo wel iets meer nemen. Geen schuimparty onder de douche, want hij schuimt heel lichtjes wat je van een sulfaatvrije shampoo kan verwachten. 
Zoals ik al zei is het even wennen om te gebruiken, je krijgt niet meteen het gevoel van zachte haren tijdens het wassen, maar na enkele keren gebruiken voelen mijn haren lekker luchtig en zuiver aan. 



Clean-Touch Conditioner        Prijs: €25
De conditioner bevat een uiterst luchtige verzorgingsformule. Je mag hem op het de hele haardos aanbrengen. Hij hydrateert lichtjes de haren zodat ze schoon en gezond aanvoelen. 
De conditioner is voller en heeft eerder een gelachtige textuur. Ondanks hij geen siliconen bevat maakt hij mijn haren voldoende zacht en uitkambaar. Voor mij persoonlijk mocht hij iets voedender zijn, omdat mijn ontkleurde haren hier nood aan hebben. 

Voor mij is de Clean Maniac lijn zeker aan te raden wanneer je op een milde maar toch efficiënte manier je haren wilt wassen en verzorgen. 


Een reactie posten

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.