Vichy | Minéral 89 - de dagelijkse gezichtsbooster

zaterdag 15 juli 2017


Toen ik vorige maand de nieuwe zomerlanceringen te zien kreeg van o.a. Vichy was er voor mij één product waar meteen mijn oog op viel. Minéral 89 is de nieuwe gezichtsbooster van Vichy die slechts 11 ingrediënten bevat. Een gezichtsbooster? Wat is dan net het verschil met een dagcrème of serum, wel ik vertel je er meer over. 


MINERAAL THERMAAL BRONWATER VAN VICHY IS EEN BIJZONDER BESTANDDEEL OM DE IMPACT VAN INTERNE EN EXTERNE INVLOEDEN OP DE BARRIÈREFUNTIE VAN DE HUID TEGEN TE GAAN. 
Natuurlijk stond ik weer meteen te springen om Minéral 89 zo snel mogelijk uit te testen. Ik ben altijd een enthousiasteling om iets volledig nieuws uit te proberen en te zien wat het met mijn huid doet. 
Wat Minéral 89 zo bijzonder maakt is dat deze gezichtsbooster uit 89% mineraliserend thermaal bronwater bestaat dat afkomstig is uit het vulkanische gebied van de Franse Auvergne en rijk is aan 15 mineralen
Het mineraliserend thermaal water zorgt ervoor om onze huid te versterken tegen agressieve invloeden van buitenaf zoals vervuiling, stress en vermoeidheid. 
Een tweede belangrijk bestanddeel van Minéral 89 is hyaluronzuur
Hyaluronzuur zorgt er niet enkel voor om onze huid voller te laten lijken, maar ook om vocht vast te houden en de huid te beschermen tegen externe agressies. 

Minéral 89 mag je zowel 's ochtends als 's avonds aanbrengen na het reinigen en voor je normale skincare routine. Ook mag de oog- en lipcontour worden meegenomen.


Minéral 89 telt slechts 11 ingrediënten wat best weinig is voor een skincare product. Er zit geen parfum, siliconen, alcohol, parabenen en kleurstoffen in. Zeer geschikt dus voor een gevoelige huid. 

Het oog wilt ook wat, ik vind het glazen flesje met blauw ombré effect erg mooi! Minéral 89 ziet er voor mij een puur product uit, iets wat ik graag op mijn gezicht wil smeren.
De textuur van Minéral 89 vind ik best bijzonder. Het is een soort gel die bij de eerste aanraking glibberig aanvoelt, maar dan openbreekt op de huid. Het product wordt vrij snel opgenomen alsof mijn huid dorst heeft en dit zeker kan gebruiken. Ik merk dat ik er vooral meer vocht aan mijn huid wordt toegevoegd. Iets wat ik moeilijk vind om in balans te houden en waar ik meestal laag in scoor bij een huidanalyse. In de ochtend maakt de doffe teint al snel plaats voor een stralende huid en heb ik meteen een gladde basis. 
Ik vind Minéral 89 een erg fijne toevoeging aan mijn gezichtsverzorging, iets waar mijn huid wel behoefte aan heeft. 

Prijs Minéral 89, 50ml: €24,95

4 opmerkingen

  1. Ik ben best onder de indruk van dit product, zeker gezien de ingredienten. Het is zo onwijs moeilijk skincare te vinden zonder alcohol en parfum die ook nog eens goed is (en er mooi uitziet haha). Ik vind deze heel erg goed klinken, zeker een fijn product voor de vochtarme huid. Ik ga deze zeker binnenkort eens proberen! Ik schrijf hem meteen op mijn lijstje. Super fijne, duidelijke review.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Griet,
    Kan je deze ook gebruiken voor een ietwat vettige huid of eerder alleen voor een droge huid?

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.