De vernieuwde formule van Dove deodorants met hydraterende crème

woensdag 7 juni 2017


Qua skin en bodycare heb ik een hele kast volstaan en kom ik niets te kort. Toch miste ik wel een verzorging voor de oksels. Ik stond er niet echt bij stil, maar ik heb regelmatig wel eens last van een geïrriteerde huid na het scheren. Iets waar meer dan 40% van de vrouwen wel last van heeft volgens een onderzoek van Dove. Om de oksels extra aandacht te geven heeft Dove de formule van hun deo's aangepast zodat ze ook de nodige verzorging geven. 


Wist je dat wanneer je je oksels scheert, tot één derde van wat je wegscheert, huid is? De rest zijn haren.
Wel, nee daar had ik geen idee van. Natuurlijk merk ik wel dat nadat ik enkele dagen achtereen mijn oksels onthaar de huid er veel gevoeliger is geworden en geïrriteerd aanvoelt. Fijn voelt dat niet aan en ik ben best blij dat er meer aandacht aan wordt gegeven. 
BEAUTY DUO
Aan de vernieuwde formule van de Dove deodorants werd 1/4 hydraterende crème toegevoegd. De deo's geven niet enkel 24 uur bescherming tegen zweet en geur, maar zorgen ook voor 25% hydratatie van de oksels. 
Je kan de formule vergelijken als die met een luxe gezichtscrème. Ze bevatten bevochtigers en actieve moisturizers zoals glycerol en zonnebloemolie die zich focussen op drie lagen van de opperhuid. Deze extra verzorging belooft dat de huid sneller herstelt na het scheren. 
Gladde, zachte oksels I'm ready for you.

Tegenwoordig gebruik ik het liefst een roller deo. Voor mij werken deze beter, maar ik heb ook even de sprays van Dove geprobeerd die ik trouwens altijd graag heb gebruikt (mijn favorieten: komkommer en grapefruit). 
Op het eerste zicht merk je niet meteen verschil, ze geven de nodige bescherming zoals je gewend bent. Toch na enkele dagen gebruiken, vooral na het ontharen merk ik wel dat mijn oksels zacht blijven. Yay! Ik heb nu al minder last van irritaties. Dit is toch wel een extra luxe behandeling voor de oksels. 

Oh, er is trouwens ook een newbie in Dove-land: een deodorant spray met peer en aloë vera. Ik heb de geur even uitgetest op het event twee weken geleden en kan zeggen dat hij erg aangenaam ruikt! Ik was meteen fan. 



4 opmerkingen

  1. Klinkt wel goed, alleen Dove is helaas niet dierproefvrij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de komkommer ook heel fijn. Benieuwd naar de peer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jammer dat, wat Manon hierboven zegt, Dove niet dierproefvrij is! Anders had ik ze echt graag willen gebruiken. Ik vond Dove altijd geweldige deodorants hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heij Griet,
    Ik persoonlijk verkies de roller deo. Meestal neem ik de Original. Ik wil geen diverse geuren combineren. Ik gebruik al bodylotion en parfum. Maar in de winkel ging mijn aandacht wel onmiddellijk naar de komkommer enz. ... 🙂 Mss moet ik dan toch wel eens voor een andere proberen 😘

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.