Personal | Picture My Life - April 2017

dinsdag 2 mei 2017


Het is weer zover om terug te blikken naar wat ik allemaal heb uitgespookt de voorbije weken. We hadden vast allemaal wel gehoopt dat april ons mooie lentedagen zou bezorgen, maar we moesten content zijn met maar enkele zonnige, aangename dagen. Ik snak meer en meer naar vakantie al zit dat er niet meteen in dus hopelijk wordt het deze maand een pak beter. 




Ik begin eerst even hoe het persoonlijk met mij gaat. Begin april ging ik onder de scanner, omdat ik al een hele tijd last heb van mijn nek (ja, ik takel af!). Gelukkig is het geen nekhernia, maar voorlopig ben ik nog steeds niet van dat knagend gevoel af. Mijn kiné beurten zitten er ondertussen op dus het is even afwachten hoe het verder verloopt met de oefeningen die ik dagelijks moet doen. Fysieke pijn doet ook veel op emotioneel vlak, er komen tegenwoordig een stuk minder artikels online dan vroeger. Mijn vaste lezers zullen dit misschien wel gemerkt hebben, maar ik kan het op sommige dagen niet meer opbrengen om ook nog voor mijn blog te werken. Hopelijk begrijpen jullie dat ik er nu even doorheen moet bijten en eerst fysiek helemaal in orde wil zijn. 


De laatste tijd vertoef ik dus weer wat vaker op de fitness om mij fysiek sterker te maken. Ik voel me nadien altijd super, maar het erheen gaan is nog steeds een hele opgave. 


Make-up aanbrengen blijft een heerlijk moment ook al loop ik al eens graag make-up loos rond. Het Mighty Mattes palette van W7 bevalt me nog steeds goed. Klik hier voor mijn review ervan. 


Op die paar lentedagen die we in april hebben gehad heb ik er wel steeds volop van genoten. Ik haalde meteen enkele nieuwe zonneproducten uit om te testen en haalde mijn lentegeurtje naar boven. 
Bij Kruidvat kwam ik trouwens de nieuwe Colab droogshampoos tegen. Hoe mooi is de verpakking met de flamingo's wel niet? Natuurlijk moest ik deze hebben. Hij ruikt overigens heerlijk tropisch en werkt fijn! 


Omdat ik na de feestdagen geen verlof meer had genomen, besloot ik een vrijdag vrijaf te nemen. Ik had het hoognodig. Samen met twee vriendinnen ging ik ontbijten bij de Coeckepanne in Hasselt. Ik nam het gezond ontbijt, nomnom.  


En ik kon eindelijk nog eens de markt op gaan. Niet dat daar zoveel te beleven valt, maar ik nam er wel een paar bakjes aardbeien mee en een boeketje rozen. Ik ben dol op snijbloemen. 


Flatlay style! 


Onderweg naar huis kwam ik nog mooie bloesems tegen. Aangezien ik met de fiets was nam ik snel even een foto. Ondertussen zijn ze overal uitgebloeid. 




Samen met de familie besloten we een namiddag te gaan picnicken op de kinderboerderij. Wij placeren ons meestal dicht aan de vijver waar het niet zo druk is. 
Ik maakte een aantal gezonde snacks, maar had ook enkele easter nests bij die ik had gemaakt. Helaas heb ik daar geen foto van opgeslagen, maar wie mijn Instagram Stories volgt heeft ze wel voorbij zien komen! 
Alyssa vind picknicken net zo leuk als haar meter en Amélie moest ik vooral entertainen door o.a. bloemetjes te plukken en naar de eendjes te gaan. 


Ik had het vorige maand al verklapt dat ik mijn droom handtas van Ted Baker had besteld. Net toen ik had besloten hem in Hasselt te kopen was hij uitverkocht. Ik vond hem gelukkig nog online bij de Bijenkorf waar hij €15 goedkoper was. Score!  


De laatste tijd heb ik weer meer zin om te bakken dus ik besloot cupcakes te maken voor Pasen. Dit zijn de chocolade cupcakes met chocolade botercrème van Mary Berry. Ik zag het recept bij Zoella voorbij komen. 


Happy Easter! Ik kon me weer helemaal laten gaan in de chocolade al moet ik zeggen dat dat best goed meeviel. Ik heb de periode voor Pasen al té veel paaseitjes gegeten eigenlijk. 


Make-up is done! Ik zit weer in een periode dat ik graag nude of roze tinten draag op mijn lippen. 


De cupcakes werden goedgekeurd en ga ik zeker nog een keer maken. Wel vond ik het gek dat vele cupcakes na een tijdje begonnen los te laten uit het papiertje. Geen idee wat ik fout zou hebben gedaan.. 


Met Gracie gaat het ok, ik vertelde je vorige maand dat het niet zo goed ging met haar. Ze neemt nu best zware medicatie wat natuurlijk ook niet goed is, maar ze wandelt gelukkig weer vrolijk rond. 


Op Pasen is het traditie om bij de mama te gaan tafelen. Ze verft nog steeds de eieren zelf die mijn nichtjes buiten mochten gaan zoeken. Ik had haar een tijd terug eierverf van de Hema meegebracht, maar die was toch niet zo goed dan die mama altijd neemt. Toch vond ik het effect bij sommige eieren echt leuk, omdat het zoiets galaxy-achtig had. 


Mijn vangst ;) 


Ik ben altijd blij wanneer ik kan spelen met mijn nieuwe make-up aankopen. Ik had mezelf verwend met het Huda Beauty oogschaduw palette en de Prismatic Almethyst highlighter van Becca. 


Het begint nu serieus te korten voor Steffi! Samen met haar schoonzus, mama, oma, tante en de vriendinnen hielden we een babyshower waar ze niets vanaf wist. Voor mij was het de eerste keer dat ik naar een babyshower zou gaan dus we hebben heel wat opzoekwerk gedaan om het leuk te versieren...


Aan lekkers ontbrak het niet! Wauw, iedereen had zo zijn best gedaan. We waren een goed team en Steffi was aangenaam verrast. Ik dacht dat er traantjes gingen vloeien, want ja zwangerschapshormonen, maar ze kwamen eerder bij mij toen ze binnenkwam haha. 





Ondertussen in testmodus: de Reflection shampoo en masker van Kérastase. Het sjaaltje dat erbij staat op foto is een ode aan Moederdag, maar daar vertel ik snel meer over. 


Als ik bij Bloemen Thomas ben moet ik altijd eens bij de snijbloemen gaan kijken ook al is het daar super koud. Deze keer nam ik niets mee, want ik vond niet echt naar wat ik op zoek was. 


Nee, er bleef niet meer veel over van deze sushiboot. Bij Esaki is het altijd genieten en kan ik ook moeilijk stoppen. 


Het was alweer een maand geleden dat ik nog eens langs Coffee Café was gepasseerd. Het weekend werd meteen perfect gestart. Meestal heb ik wel een sugar overload nadien waardoor ik tot 's avonds geen honger meer heb. 


En omdat het afgelopen zondag best warm was stond er weer een ijsje op het menu. 

Op zondag las ik altijd een pampering momentje in als het lukt. Ik vind het heerlijk om te ontspannen met een maskertje op. Vooral sheet masks vind ik hier zalig voor. Ik nam de nieuwe Hydra Bomb voor de gevoelige huid van Garnier mee. Ik schreef al een artikel over de blauwe variant, maar persoonlijk vond ik deze fijner voor mijn huid. Hallo, zacht en gehydrateerd velleke. 





5 opmerkingen

  1. Wat fijn als je zoveel gezonde dingen lust! die sushi ziet er wel mega lekker uit zeg, leuk foto verslag weer ! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk voel je je gauw beter ! Mooie foto's en al dat lekkers, hmmm !
    Ik vind het stiekem wel jammer dat mijn vriendinnen voor mij geen babyshower hebben georganiseerd indertijd maar goed, I'm over it already :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk maandoverzicht weer! En je foto's zijn altijd zo Instagram perfect! Zo jaloers! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's Griet en een dikke knuffel want nekpijn is echt fysiek afmattend. We spoelen zondag even onze april maand door. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De babyshower was perfect. Geen traantjes, maar wel een happy face! Nogmaals een dikke merci voor deze leuke, mooie verrassing. Hopelijk evenveel genoten als mij.

    Verder weer een leuk overzicht met vele mooie foto's!

    Ik duim voor een spoedig herstel, maar dat weet je hé.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.