W7 | Mighty Mattes Palette

zondag 16 april 2017


W7 staat voor mij vooral bekend voor hun dupes van de Naked paletten van Urban Decay. Zelf heb ik er nog geen ervaring mee gehad, maar het assortiment van W7 is ook veel groter dan ik had verwacht. Op de Estetika beurs stond er dit jaar een stand van W7 waar je het merk uitgebreid kon shoppen. Ze richten zich vooral op make-up die zowel goede kwaliteit levert, maar ook betaalbaar blijft. Ik kreeg de kans om het nieuwe palette Mighty Mattes te proberen en ging ermee aan de slag. 


Het verschil met de Naked paletten is dat bij W7 de verpakking een stuk lichter aanvoelt. Toch is het nog steeds degelijk en kan het tegen een stootje. Op zich is een palette dat niet zwaar weegt altijd fijn wanneer je het wilt meenemen. 
Mighty Mattes bevat 12 volledig matte tinten. Het kwastje dat erbij zit vind ik van mindere kwaliteit en zou er voor mij niet per sé in hebben moeten zitten.
De meeste kleuren in het palette neigen iets meer naar de koele kant, maar er zit ook een peachy nude in en een chocoladebruin
Ik vind het wel jammer dat de lichte kleuren allemaal vrij dicht bij elkaar liggen. Hier had zeker wat variatie in mogen zitten. 



Swatches maken vond ik iets lastiger met deze oogschaduws. Ze zijn poederig en zien er ook een beetje vlekkerig uit. 
Maar ze doen het wel goed in een ooglook! Met een kwast heb ik minder last van het poederige en ben ik zeker tevreden met de pigmentatie. Van fallout had ik vrijwel geen last en ondanks het matte oogschaduws zijn, blenden ze prima. 
Een volledig mat palette vind ik altijd wel een musthave in een basis make-up collectie. Hoeveel ik ook van glans en glitter hou, toch zal ik eerder naar matte oogschaduw grijpen voor een dagelijkse en snelle look. Ook voor een smokey eye kan je er moeilijk zonder. 
Ik ben best aangenaam verrast door W7. Het Mighty Mattes palette staat o.a. te koop bij Boozyshop voor €8,99 wat ik een mooie prijs vind. 







6 opmerkingen

  1. Ik heb dit palette ook en ben het helemaal met je eens! Ik had er niet zoveel van verwacht maar op m'n oogleden doen de oogschaduws het best goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een hele mooie look ermee gemaakt. Na de swatch dacht ik van hmmmm, maar op je ogen vind ik het heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De swatches zeggen inderdaad niet veel en de tweede en derde kleur (highlighters) zijn bijna identiek. De look daarentegen vind ik wel super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige matte swatches, ik vind je ooglook ook erg mooi <3 x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een mooi palet, de kleuren spreken mij wel aan, niet te warm noch te koel. En inderdaad, een mat palet komt altijd van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me inderdaad een heel mooi basic palette!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.