MAYBELLINE | COLOR DRAMA Lip Contour Palette

zondag 30 april 2017


Volle lippen zijn nog steeds graag gezien bij de trends van nu. Het ombré effect kom je vaak tegen waar je van donker naar licht gaat, maar je kan ook je lippen contouren om voor dat volle effect te gaan. Met vier eenvoudige stappen heeft Maybelline het Lip Contour Palette bedacht waarmee je makkelijk aan de slag kan gaan. Ik probeerde ze uit en vertel je er vandaag meer over. 





Er zijn twee Lip Contour Paletten te verkrijgen waaronder Blushed Bombshell  en Crimson Vixen. Blushed Bombshell in vrij neutraal en bevat nude/roze draagbare kleuren voor overdag. Crimson Vixen is eerder voor de durvers die graag een klassiek rood dragen of een donkere berry tint. 
Het Lip Contour Palette bevat een primer, zes lipkleuren en een highlighter. De bedoeling is dat je de stappen volgt zoals wordt aangegeven. 
De primer maakt je lippen egaal, waardoor de lipkleur veel makkelijker aanbrengt en ook beter blijft zitten. Met het kwastje dat in het palette zit kan je met de smalle kant eerst je lippen omlijnen met de donkere lipkleur. Met de platte kant neem je dan de lichtere lipkleur die erbij hoort en vul je daarmee de lippen in. 
Om de lippen extra dimensie te geven en zo een voller effect te creëren breng je met je vingers wat highlighter aan in het midden van je lippen. 



Swatches Blushed Bombshell 
Op mijn lippen gebruikte ik de kleuren van de bovenste rij uit dit palette



Swathces Crimson Vixen
Hier gebruikte ik de donkere berry tinten van de derde rij op mijn lippen

Bij de swatches is het al duidelijk dat deze lipkleuren erg mooi gepigmenteerd zijn. Ik kreeg van het Crimson Vixen palette zelfs de swatches moeilijk afgewassen. De kleuren trekken snel in de huid, waardoor ze een stain op je lippen achterlaten. Dit zijn zeker wel kleuren die ik graag draag, van beide paletten zelfs. Ook van de highlighter was ik best onder de indruk. 
Ik gebruik niet snel een lip primer, maar ik merk wel dat hierdoor mijn lippen een stuk gladder aanvoelen en ze makkelijker in te kleuren zijn. 
Het kwastje dat bij het palette zit vind ik best ok, het omlijnen vind ik er iets moeilijker mee omdat het niet heel erg nauwkeurig werkt maar het inkleuren gaat prima.
Persoonlijk zal ik niet snel een donkerdere kleur gebruiken om mijn lippen mee te omlijnen dan dat mijn lipstick zou zijn. Ik kan wel inzien waarom, want mijn lippen lijken zeker voller, al geeft het mij zo een nineties gevoel. 
De highlighter vond ik eerst een beetje gek staan, maar als je van een afstand kijkt mag het resultaat er zeker zijn en doet het palette wat het belooft. 

Ik vind het idee zeker leuk en ik ben aangenaam verrast door de tinten in deze paletten. Wel vind ik het minder handig voor wanneer je je lipkleur onderweg wilt bijwerken, dan mocht er ook nog een spiegeltje aanwezig zijn bij het palette.  

Het Lip Contour Palette van Maybelline is oa. te verkrijgen bij Kruidvat en Di
Prijs: €15,99





5 opmerkingen

Latest Instagrams

© A Beauty To Rock. Design by Fearne.